سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹
كتاب جامع دو و ميداني در راه است

«آموزش گام به گام دو و ميداني» اثر سيد محمد علي يصربي از سوي انتشارات بامداد كتاب منتشر خواهد شد.\

يصربي، نويسنده و مترجم كتاب‌هاي ورزشي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين كتاب براي آموزش پايه طراحي شده است زيرا امروزه در كشورمان در زمينه كتاب دو و ميداني محدوديت وجود دارد. 

وي عنوان كرد: كتاب «آموزش گام به گام دو و ميداني» با ارايه آموزش‌ هر يك از مواد اين رشته ورزشي از سطح پايه‌اي تا پيشرفته مي‌تواند براي معلمان ورزشي، مربيان و حتي دانشجويان رشته تريبت بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود.

وي افزود: اين كتاب بر اساس 24 ماده رشته ورزشي دو و ميداني تهيه و در 12 فصل تنظيم شده است. 

به گفته يصربي، فصل اول كتاب دربرگيرنده تاريخچه دو و ميداني در المپيك و ماهيت بازي‌هاي المپيك و سابقه و چگونگي وضعيت اين رشته ورزشي در ايران امروز است. فصل دوم نيز دوهاي سرعتي در دوو ميداني را بررسي مي‌كند و فصل سوم درباره دو‌هاي امدادي است. فصل چهارم كتاب نيز دوهاي با مانع و فصل پنج پرش طول راشامل مي‌شود. همچنين فصل‌هاي شش و هفت به آموزش پرش سه‌گام و پرش ارتفاع مي‌پردازد. فصل‌هاي هشت‌، 9 و 10 نيز انواع پرتاب‌ها را بررسي مي‌كند و فصل يازدهم پياده‌روي مسابقه‌اي و فصل پاياني پرش با نيزه را شرح مي‌دهد.

يصربي بيان كرد: يكي از ويژگي‌‌هاي اين كتاب، وجود تصوير‌هاي مرتبط با هر يك از فصل‌هاست كه به توضيح اجراي صحيح هر يك از آموزش‌ها يا تمرينانت مي‌پردازد.

كتاب «آموزش گام به گام دو و ميداني» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه و 250 صفحه منتشر خواهد شد. قيمت پشت جلد اين كتاب هنوز مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط