چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۹
انتشار 140 عنوان كتاب اعتقادي تا پايان مرداد

سرپرست دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي با بيان اهداف اين سازمان در ترويج انديشه‌هاي اسلامي و مقابله با گسترش مكتب‌هاي انحرافي، از انتشار 140 عنوان كتاب از سوي اين سازمان تا دو ماه آينده خبر داد و اظهار داشت: از سال 84 تا 87 نزديك به 250 عنوان كتاب از سوي دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي توليد و عرضه شده‌اند كه برخي از آنها مجموعه‌هايي چند جلدي بوده‌اند./

مجيد توسلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: حدود 140 عنوان كتاب در زمينه‌هاي ديني با محورهاي آموزشي، تبليغي، ارزشي، ارشادي و ... در مباحث مختلف قرآني، تاريخي، اعتقادي در مباحث گوناگون از سوي اين سازمان آماده چاپ و انتشار ند.

وي مخاطبان اصلي مجموعه كتاب‌هاي سازمان تبليغات اسلامي را جوانان و نوجوانان سراسر ايران خواند و در زمينه نحوه توزيع كتاب‌هاي اين نهاد اظهار داشت: اين سازمان حدود 1800 كتابخانه را تحت پوشش خود دارد كه از اين ميان تغذيه فكري 1400 كتابخانه روستايي و 400 كتابخانه تخصصي استاني و مراكز استان‌ها بر عهده اين سازمان است . علاوه بر اين، در بازار نشر نيز برخي از اين آثار عرضه خواهند شد تا علاقه‌مندان اين كتاب‌ها آنها را تهيه كنند. شمارگان اغلب اين آثار در چاپ اول 3000 نسخه است.

توسلي در پاسخ به اين سوال كه «نويسندگان اين سازمان چگونه انتخاب مي‌شوند و آيا همواره در تدوين كتاب‌هاي سازمان تبليغات با گروه خاصي از نويسندگان و پژوهشگران در ارتباط هستيد؟» گفت: اغلب نويسندگان حوزه دين و حوزه جوانان و برخي از ناشران، آثار تأليفي خود را به اين مراكز ارايه مي‌دهند و ما پس از بررسي‌هاي كارشناسانه ـ كه در راستاي اهداف تأليفاتي اين نهاد انجام مي‌شود ـ و انعقاد قراردادهايي با ناشران تحت پوشش سازمان يا ديگر ناشران، اقدام به چاپ و انتشار كتاب‌ها ارزشي مي‌كنيم.

وي درباره اين موضوع كه «چگونه به استعداديابي مي‌پردازيد يا از نوشته‌هاي نويسندگان گمنام استفاده مي‌كنيد؟» بيان كرد:‌ در اين زمينه نيز اغلب جوانان و نوجوانان، تأليفات و متون نگارشي خود را در اختيار كارشناسان اين مركز قرار مي‌دهند تا پس از طي مراحل ذكر شده، درباره آنها نيز تصميمات لازم اتخاذ شود.

سرپرست دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي درباره تعداد عناوين منتشر شده اين مركز گفت: از سال 84 تا 87 نزديك به 250 عنوان كتاب از سوي دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي توليد و عرضه شده‌اند كه برخي از آنها مجموعه‌هايي چند جلدي بوده‌اند.

وي با اشاره به برخي از مشكلات اين حوزه اظهار داشت: متاسفانه به دلايلي از انتشار برخي از كتاب‌هايي كه براي سال قبل در نظر گرفته شده بودند، بازمانديم و مجبور به چاپ و انتشار آنها در اين دوره شديم.

توسلي احيا و ترويج انديشه‌هاي تابناك اسلامي و ترويج اخلاق اسلامي در نسل جوان و نوجوان را از اهداف رويكردهاي اصلي اين سازمان در توليد و انتشار كتاب برشمرد و گفت: مباحثي كه در دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايران و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي‌اند، از ديگر موضوعات تدوين و انتشار اين كتاب‌ها هستند. 

وي با اشاره به ديگر اهداف اين سازمان تبليغي اظهار كرد: شناخت توطئه‌هاي فرهنگي ـ تبليغي دشمنان در ارتباط با بطلان مكتب‌هاي انحرافي و مبارزه با آنها، شناخت دقيق اديان گوناگون براي مقابله از نفوذ آنها در افكار عمومي و هدايت و تشويق جوانان در مسيرهاي درست فكري و عملي از ديگر مباحثي‌اند‌ كه سازمان تبليغات اسلامي در تأليف و انتشار كتاب‌هاي خود به آتها توجه ويژه‌اي دارد.

سرپرست دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به بحث آسيب‌شناسي‌هاي حوزه دين به عنوان ديگر رويكرد اين سازمان در حوزه تأليفات، بيان داشت: طبق فرمايشات امام خميني(ره) درباره اصل تأسيس اين سازمان در ارايه خوبي‌ها و پرهيز از بدي‌ها ـ كه همان امر به معروف و نهي از منكر است ـ و تبيين آن براي جوانان، اين نهاد همواره به اين مباحث در توليد و عرضه محتوايي آثار خود توجه داشته و دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه زمينه‌هاي تأليف آثار اين موسسه چگونه انتخاب مي‌شوند» تصريح كرد: با توجه به نيازهاي مشخص جامعه، نيازسنجي‌هاي انجام شده از سوي كارشناسان سازمان تبليغات اسلامي در نقاط گوناگون ايران و شبهات و سوالات ديني و اعتقادي موجود در جامعه، زمينه‌هاي تأليف آثار مشخص مي‌شوند. ما براي پاسخگويي به سوالات و شبهات ايجاد شده از نويسندگان اين حوزه و انديشه صاحب‌نظران استفاده مي‌كنيم.

توسلي در پاسخ به اين سوال كه چگونه از بازخورد آثار اين مجموعه در نزد خوانندگان و بازتاب انديشه‌هايي كه سازمان در راستاي ترويج آنها فعاليت مي‌كند، با خبر مي‌شويد؟ گفت: با توجه به ميزان استقبال خوانندگان از آثار و در مواردي درخواست مجدد كتاب كه منتهي به بازچاپ اثر مي‌شود و بررسي‌هاي كلي كارشناسان، از تأثير اقدامات گوناگون سازمان در بخش‌هاي مختلف آگاه مي‌شويم و برنامه‌هاي آتي خود در اين زمينه را مبتني بر اين دريافت‌ها تنظيم مي‌كنيم.

سرپرست دفتر تهيه و تأليف سازمان تبليغات اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به ديدگاه‌هاي كلي‌نگر اين سازمان در طراحي و تدوين برنامه‌هاي تبليغي و ارشادي، در مناطقي كه احساس شود تأليفات و انتشار آثار، تأثيرات لازم را نداشته‌اند، اقدام به برنامه‌ريزي و تدبير راهكارهاي تكميلي براي دستيابي به اهداف متعالي اين سازمان مي‌كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط