چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
اكنون بايد «چه بخوانيم؟»

كانون انديشه جوان سومين جلد از مجموعه «سير مطالعات اسلامي؛ سما» را در حوزه اسلام و سياست و در پاسخ به اين سوال كه «چه بخوانيم» براي دانشجويان منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با هدف راهنمايي خوانندگان براي رسيدن به شرايط بهتر و سعادت بيشتر به عنوان هدف نهايي زندگي تمامي انسان‌ها و در پاسخ به اين سوال كه «چه بخوانيم» به رشته تحرير در آمده است.

با توجه به اين كه «كتاب»، فشرده و چكيده تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي علمي و تجربي فرهيختگان و انديشمندان جامعه بشري است كه در طول صدها و هزاران سال به تدريج به دست آمده و در اختيار ما قرار گرفته است، اين نوشتار مي‌كوشد با تبيين راه‌هاي روشن در فكر و انديشه جويندگان حقيقت، آنها را در يافتن بهترين آثار مورد نيازشان و پيداكردن راه درست براي سعادت‌مندي دنيوي و اخروي ياري رساند.

كتاب سما مجموعه‌اي است كه كتاب‌هاي متعددي را در قالب سير مطالعات اسلامي در اختيار خوانندگان خود قرار مي‌دهد. آثاري كه در سما معرفي شده‌اند، در هر موضوع، آثار منتخبي را به همراه چكيده‌اي از كتاب به ترتيب اولويت پيشنهادي براي مطالعه ارايه مي‌شوند تا دورنمايي كلي از محتواي اثر را پيش روي خواننده قرار دهند.

مجموعه كتاب‌هاي سير مطالعاتي در چهار سطح تدوين شده‌اند. سطح اول براي دانش‌آموزان دبيرستاني و پيش‌دانشگاهي، سطح دوم براي جوانان در سطح ديپلم، سطح سوم براي دانشجويان مقطع كارداني و كارشناسي و سطح چهارم براي مطالعه افراد مقطع كارشناسي ارشد و دكتري پيش‌بيني شده است.

اين نوشتار سطح سوم سماست كه موضوعاتي از جمله حكمت و دين‌شناسي، اخلاق و عرفان، قرآن و حديث، تاريخ، ادبيات، سياست و ... را دربردارد.

در بخش مهارت‌هاي اين اثر درباره كتاب «چه كسي پنير مرا جابه‌جا كرد؟» آمده است: موفقيت در زندگي، موضوعي است كه با شرايط اطراف ما نسبت مستقيم پيدا مي‌كند. چگونگي ارتباط با پديده‌اي پيراموني و ارزيابي دقيق وضع موجود و يافتن راه‌هايي براي كسب موفقيت بيشتر از دغدغه‌هاي هميشگي جوانان است. ارتباط موفقيت با موقعيت‌، موضوعي است كه زمينه‌ساز تأليف كتاب "چه كسي پنير مرا جابه‌جا كرد؟" شده است. اسپنسر جانسون تلاش دارد تا در قالب داستاني كوتاه، ارتباط ميان اين دو پديده را آشكار نمايد و راه‌حل‌هاي عملي را براي دست‌يابي به موفقيت بيشتر ارايه دهد...»

مباحثي نظير دغدغه‌هاي فردي، اسوه‌ها، احكام زندگي و فلسفه آنها، معرفت‌شناسي، عبادت و خودسازي، صفويان، نماد اقتدارگرايي، جامعه علوي در نهج‌البلاغه، ظهور و سقوط سلطنت پهلوي، نقش تقليد در زندگي انسان، روان‌شناسي شايعه و روش‌هاي مقابله، جوان و نيوري چهارم زندگي، نگاه قرآني به دوست و دشمن و جامعه‌سازي قرآني از ديگر بخش‌هاي اين اثر محسوب مي‌شوند.

چاپ اول از سومين سطح كتاب «سير مطالعات اسلامي؛ سما» از سوي كانون انديشه جوان در شمارگان 3000 نسخه، 156 صفحه و بهاي 18000 ريال به تازگي روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط