سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
«بيا با هم قرآن بخوانيم از گونه‌اي ديگر» دوباره مي‌آيد

تأملي راسخ در تأويل قرآن كريم در كتاب «بيا با هم قرآن بخوانيم از گونه‌اي ديگر» به قلم مجيد مسعودي از سوي انتشارات دلیل ما تجديد چاپ مي‌شود.\

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين كتاب نويسنده بر آن است كه با استفاده از عبارت «از گونه‌اي ديگر» مخاطبان را به فكر وادارد كه چگونه قرآن بايد قرآن خواند. 

وي افزود: فصل‌هاي مختلف اين كتاب گوياي نگاهي عميق به قرآن هستند كه از سوي عالمان به قرآن يعني امامان معصوم(ع) مطرح شده‌اند. اين نوشتار با استناد به كلام پيامبر(ص)، سخنان حضرت علي(ع) از جمله در نامه 31 نهج البلاغه و احاديث ديگر امامان معصوم(ع) ما را بر آن مي‌دارد كه قرآن را با تأويلش ـ اما نه هر تأويل و نه هر تفسيري ـ بخوانيم. 

مسعودي يادآور شد: پس از مقدمه نسبتاً مفصل اين نوشتار، تأويل، تفسير و اهميت تأويل مطالب آغازين كتاب قرار دارند. در ادامه مطالب، فصلي درباره تأويل از سرچشمه نور و تأويل از مرداب ظلمت با نمونه‌هاي قابل توجه مطرح مي‌شوند، در اينجا مي‌آموزيم كه هيچ‌كس به غير از ائمه اطهار(ع) حق تأويل ندارد و ديگران تنها بايد در قرآن تدبر كنند. 

مدير علمي انتشارات دليل ما تصريح كرد: اين كتاب در فصل قلب‌ها و تأويل‌ها، ما را با راه‌هاي نفوذ القائات شيطاني آشنا مي‌سازد. فصل آخر كتاب نيز احاديثي در تأويل آيات مربوط به دوران غيبت، زمان ظهور امام زمان(عج) و دوران رجعت نقل را عنوان مي‌كند. 

چاپ دوم كتاب «بيا با هم قرآن بخوانيم از گونه‌اي ديگر» از سوي انتشارات دليل ما قم در 264 صفحه، قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 30000 ريال به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط