شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
آمار در تربيت بدني؛ ترجمه همراه تاليف

يك عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي اصفهان از چاپ دوم کتاب ترجمه و تاليف «آمار در تربيت‌ بدني» اثر «ويليام وينسنت» تا پايان تابستان سال جاري خبر داد.\

دکتر وازگن ميناسيان در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، عنوان کرد: چاپ اول اين کتاب كه اثري ترجمه شده بود و با توجه به وضعيت علمي رشته آمار و اندازه‌گيري در تربيت بدني در کشورمان بر آن شدم قسمت‌هايي به اين اثر اضافه کنم که نتيجه آن چاپ دوم کتاب «آمار در تربيت بدني» است.

مولف کتاب «شنا» درباره اثر تهيه شده اظهار داشت: اين کتاب با موضوع آمار در تربيت‌ بدني ويژه استفاده دانشجويان کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري است. همچنين به علت نبود کتاب مرجع در اين حوزه، اين اثر مي‌تواند براي کارشناسان و استادان تربيت‌بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود.

نويسنده کتاب‌ «تکنيک‌ها و تاکتيک‌هاي پيروزي در فوتبال» درباره ويژگي‌هاي کتاب حاضر گفت: مثال‌هاي ارايه شده در اين کتاب کاربردي‌اند، از اين نظر که آن‌ها بر اساس تحقيق‌هاي انجام شده بر روي ورزشکاران است که در کتاب‌هاي موجود براي واحد درسي آمار در رشته تربيت‌بدني وجود ندارد.

ميناسيان افزود: بخش‌هاي ترجمه شده کتاب از منابع آمريکايي و مثال‌هايي از تيم‌هاي ورزشي و آزمايشگاه‌هاي علم تمرين را در خود جاي داده‌است.

نويسنده کتاب «کمک‌هاي اوليه در ورزش» بيان کرد: اثر حاضر، كتابي كمك ‌درسي براي واحد درسي سنجش و اندازه‌گيري و آمار است كه در آن روش‌هاي تحليلي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

وي درباره فصل‌هاي اين اثر گفت: اين کتاب از 12 فصل تشکيل شده است که فصل نخست تا فصل شش آن دربرگيرنده آمار توصيفي است و فصل هفتم تا دوازدهم اين اثر آمار و روش‌هاي آماري استنباطي در خود گنجانده که براي دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي تهيه شده است.

وي اضافه کرد: فيزيولوژي ورزشي و بسياري از گرايش‌هاي تربيت ‌بدني از آمار استفاده مي‌کنند و فاکتور‌هاي آمادگي جسماني را هم به همين وسيله مشخص خواهند کرد.

ميناسان ادامه داد: منابع بسياري در حوزه آمار در رشته‌هاي مختلف ورزشي از جمله تربيت بدني و علم ورزشي وجود دارد اما هيچ يک همراه با مثال‌هاي ورزشي نيست و در آنها از نمونه‌ مثال‌هاي رشته‌هاي علوم تربيتي و روانشناسي استفاده شده است. ‌ مثال‌هاي به کاربرده شده در اين کتاب ويژه تربيت بدني است و از تحقيقات داخل و خارج کشور گرفته شده است.
‌ 
چاپ اول كتاب آمار در تربيت بدني در شمارگان 2000 نسخه، 370 صفحه و قطع رحلي از سوي نشر علم و حركت منتشر شده بود و چاپ دوم اين كتاب نيز از سوي همين انتشارات، منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط