سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
جامعه سالم، كتاب مي خواند

كارشناس مسوول توسعه تربيت بدني شهر تهران عنوان كرد: كسب اطلاعات و دانش علمي تربيت بدني به واسطه مطالعه براي دانش‌آموزان ضروري است و در پرتو اين عادت فرهنگي، جامعه اي سالم خواهيم داشت.\

حسين قاسمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: تربيت‌بدني نيز مانند ساير دروس و رشته‌هاي درسي، داراي پايه و اساس علمي است و عدم كسب آن براي دانش‌آموزان ايجاد مشكل مي‌كند و عملكرد ورزشي آن‌ها را كاهش خواهد داد.  

وي درباره منابع تربيت بدني تصريح كرد: تربيت بدني تكيه بر منابع علمي دارد و انتشار و توزيع كتاب‌هاي مرجع علمي از فعاليت‌هاي ضروري آموزش و پرورش است.

وي ادامه داد: در اين راستا كتاب راهنماي معلم  و كتاب علمي تربيت بدني در قالب لوح فشرده از سوي سازمان برنامه‌ريزي آموزش و پرورش منتشر شده است كه الگوي مناسبي براي افزايش سطح علمي معلمان ورزش مدارس و همچنين دانش‌آموزان است.

قاسمي درباره اين كتاب و ويژگي‌هاي آن اظهار داشت: در اين اثر پنج شاخه اصلي و پايه‌اي مورد نياز دانش‌آموزان براي ورود به عرصه ورزش و عملكرد بهتر در آن آورده شده است كه عبارت‌اند از: وضعيت بدني، آمادگي جسماني، ايمني در ورزش، بهداشت و تغذيه در ورزش و آشنايي كلي با رشته‌هاي ورزشي.

وي درباره هر يك از اين ويژگي‌ها گفت: دانش‌آموزان با مطالعه كتاب به وضعيت بدني و فيزيولوژيك بدن خود آشنا مي‌شوند و متناسب با آن به فعاليت و بهبود عملكرد خود مي‌پردازند. همچنين با معيارهاي لازم براي آمادگي جسماني مناسب آشنا مي‌شوند.

وي اضافه كرد: دانش‌آموزان و مربيان ورزش با مطالعه و كسب اطلاعات ورزشي مي‌توانند با آگاهي از موضوعات بهداشتي، از بروز بيماري‌هاي مختلف ورزشي پيش از ورزش، هنگام ورزش و پس از آن جلوگيري كنند. تغذيه ورزشي در اين كتاب به ارايه اصول استفاده از مواد غذايي انواع مواد غذايي مي‌پردازد.

به گفته قاسمي، موضوع‌ ديگر كتاب، ايمني در ورزش است كه به ارايه اطلاعات درباره انواع صدمات ورزشي و جلوگيري از آن‌ها است و آشنايي كلي با رشته‌هاي ورزشي نيز بيانگر ويژگي‌هاي هر يك از ورزش‌هاي مورد نظر است.

وي ضمن بيان اين مطلب كه اثر‌هاي مورد نظر در سال‌هاي گذشته در اختيار بسياري از معلمان، مربيان و دانش آموزان قرار گرفته است، خاطر نشان كرد: در سال‌هاي گذشته براي هر منطقه تعدادي كتاب مرجع تربيت بدني تهيه شده است تا معلمان و مربيان مدارس بتوانند از آن‌ها استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: امروزه دانش‌آموزان به انجام تحقيق و پژوهش در تربيت‌بدني و ورزش موظف‌اند،‌ زيرا در نمره‌ تربيت بدني خود نياز به ارايه مقاله و تحقيق دارند و پس از ارايه فعاليت‌هاي پژوهشي دانش‌آموزان، در قالب مقاله‌هاي علمي يا كتاب گردآوري خواهند شد.

كارشناس مسوول توسعه تربيت بدني شهر تهران در پاپان بيان كرد:  كتاب‌خواني روزانه باعث افزايش سطح علمي و عملكرد مناسب‌تر مربيان ورزشي مدارس ‌مي‌شود كه حاصل آن داشتن جامعه‌اي سلامت و ورزشكار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط