چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
«فيزيولوژي ورزشي دوران رشد» منتشر  شد

كتاب «فيزيولوژي ورزشي دوران رشد» اثر دكتر «تامس رولند» با ترجمه دكتر عباسعلي گاييني با رويكرد پژوهشي و آزمايشگاهي به دوران كودكي، نوجواني و جواني، منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر مي‌تواند براي پژوهشگراني كه قصد دارند حوزه دانش فيزيولوژي ورزش خود را درباره جامعه كودكان، نوجوانان و جوانان افزايش دهند و همچنين معلمان و مربيان ورزشي كه به صورت مستقيم يا غير مستقيمژ فعاليت ورزشي را طراحي مي‌كنند، موثر ‌واقع شود.

اين اثر حاوي 15 فصل است كه در قالب دو بخش رويكرد تجربي به ورزش كودكان و پاسخ‌هاي فيزيولوژيكي به ورزش گنجانده شده است كه ازجمله‌ آن‌ها مي‌توان به فرآيند بلوغ بيولوژيكي(زيستي)، آزمون‌گيري ورزشي، جنبه‌هاي اخلاقي مورد رعايت در پژوهش كودكان، بلوغ آمادگي هوازي، هزينه انرژي زير بيشينه‌اي، گسترش قدرت عضلاني و سازگاري با فشار گرمايي اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه نويسنده آمده است:«تغييرات فيزيولوژيك ناشي از ورزش كه همزمان با رشد كودك رخ مي‌دهد، مي‌تواند بازتابي از افزايش اندازه، بهبود عملكرد و يكپارچگي سيستم‌ها باشد. بررسي اين نوع پاسخ‌ها به ورزش، اطلاعاتي پيرامون بلوغ زيستي ارايه مي‌كند كه متفاوت از اطلاعاتي است كه توسط اندازه‌گيري‌هاي معمول سنتي مربوط به رشد و تكامل، در مطب پزشك به دست مي‌آيد. در واقع، فيزيولوژي ورزشي دوران رشد به آن دسته از تغييرات در دوران كودكي اطلاق مي‌شود كه بدن تحت فشار به نمايش مي‌گذارد. اين بدان معني است كه فيزيولوژي ورزشي دوران رشد، بلوغ(رسش) ظرفيت‌هاي كاركردي بدن را مطالعه مي‌كند.»

كتاب «فيزيولوژي ورزشي دوران رشد» از سوي انتنشارات پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي در شمارگان 3000 نسخه، 755 صفحه و بهاي 25000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط