سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱
آگاهي‌بخشي با بيان مهارت‌هاي درست و نادرست

نويسنده حوزه ورزش و مربي تربيت بدني دانشگاه تهران عنوان كرد: علاوه بر بيان روش‌هاي صحيح تمريني، بايد روش‌هاي غلط و اجراي نادرست مهارت‌هاي ورزشي نيز در كتاب‌هاي ورزشي بيان شود تا مخاطبان به آگاهي كامل در اين زمينه برسند./

مجيد واحدي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: براي يادگيري مناسب‌ مهارت‌هاي ورزشي از طريق كتاب، بايد به بيان روش‌هاي نادرست اجراي هر ورزش در كنار آموزش روش‌هاي صحيح آن اشاره كرد.

نويسنده كتاب «آموزش شناي صحيح» درباره اين اثر، گفت: ويژگي‌ اين كتاب اين است كه در ابتدا به روش‌هاي غلط اجراي مهارت‌ها در شنا مي‌پردازد و در ادامه روش صحيح شنا را آموزش مي‌دهد.

وي اضافه كرد: علاقه‌مندان به ورزش خصوصا شنا با مطالعه كتاب‌هايي كه داراي اين ويژگي‌اند‌، مي‌توانند بر نحوه اجراي مهارت تسلط يابند و پس از آن با مراجعه به باشگاه‌هاي ورزشي و فراگيري آموزش عملي از مربي، رشته ورزشي مورد علاقه خود را بدون نقص فراگيرند.

وي ادامه داد: اين اثر بر گرفته از كتاب‌هاي كاربردي دانشگاه‌هاي تربيت بدني و علوم ورزشي كشور آلمان است كه سال 2004 چاپ  و براي نخستين بار منتشر شد و من با گردآوري مجدد آن در قالب ترجمه و تاليف، آن را براي چاپ آماده كردم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه ويژگي‌هايي باعث كاربردي بودن يا برتري اين اثر نسبت به كتاب‌هاي ديگر در حوزه رشته‌ ورزشي شنا مي‌شود،‌ گفت: در اين اثر، بخشي با نام دانستني‌هاي شنا آورده شده كه مي‌تواند اطلاعات اوليه و حتي ايمني ـ بهداشتي در اين رشته ورزشي را به علاقه‌مندان و تازه‌كاران آموزش دهد.

واحدي‌زاده، ضمن بيان اين مطلب كه زمان ترجمه تا انتشار اين كتاب بسيار طولاني شد و انتشار آن حدود دو سال به تاخير افتاد، گفت: فدراسيون شنا نخستين مكان مورد نظر من براي ارايه اين اثر بود كه متاسفانه مسوولان آن پس از گذشت شش ماه از چاپ آن منصرف شدند! سپس اين اثر را براي انتشار به سازمان تربيت بدني دادم كه متاسفانه اين سازمان پس از چندين ماه به دلايل نامعلوم آن را منتشر نكرد. اين اثر همچنين دو ماه در نوبت داوري و چاپ در انتشارات دانشگاه تهران بود كه به علت طولاني شدن زمان چاپ، از اين راه نيز منصرف شدم و آن را به انتشارات بامداد كتاب سپردم تا آن‌ها پس از داوري و ويرايش، اين كتاب را منتشر كنند كه در كمترين زمان ممكن، عملي شد.

مربي شناي دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تهران افزود: براي از بين بردن اختلافات آموزشي مربيان و حتي اشتباهاتي كه تعدادي از آن‌ها به علت فرا گرفتن تجربي مربيگري مرتكب مي‌شوند، بايد به آموزش صحيح رشته‌هاي ورزشي از طريق كتاب در مدارس پرداخت تا  همه كودكان كشورمان با علم و روش‌هاي صحيح ورزش آشنا شوند.  

کتاب «آموزش و تمرينات شناي صحيح» اثر يوزف گيرل و ميشل هان با ترجمه مجيد واحدي‌زاده از سوي انتشارات بامداد کتاب، در شمارگان 3000 نسخه، 128 صفحه و بهاي 20000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط