دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
۵۴ درصد شرکت‎‌کنندگان مسابقات قرآن از رشته معارف هستند

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به میزبانی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان از مسابقات قرآن گفت: ۵۴ درصد شرکت‎‌کنندگان مسابقات قرآن از رشته معارف هستند.

‌حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ۴۱ راه یافته به مرحله استانی مسابقات رشته های معارفی قرآن کریم روز ۲۷ مهرماه در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در سه رشته معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه با هم به رقابت خواهند پرداخت تا نفرات برتر در هر رشته در بخش آقایان و خانم‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر یک از این رشته‌ها در دو بخش آقایان و خانم‌ها به شرط کسب حد نصاب نمره که در آیین نامه مسابقات آمده است، به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در تشریح جزئیات این دوره از مسابقات گفت: مسابقات معارفی بصورت کتبی برگزار شده و سوالات بصورت ۴گزینه ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر طبق آیین نامه مسابقات آزمون راس ساعت ۱۰ صبح شروع و حضور شرکت کنندگان حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع آزمون الزامی است، اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان تا ۳۰ دقیقه اول پس از شروع آزمون حق خروج از جلسه را ندارند.

کرمی افزود: این مسابقات در قالب رشته‌های معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و امور قرآنی ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان‌ها برگزار و معتبرترین مسابقات قرآن کریم در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اوقاف برای برگزاری مسابقات قرآنی بودجه از دولت یا نهاد دیگری نمی گیرد و بودجه نزدیک ۵۰۰ میلیون تومانی این مسابقات با استفاده از درآمد موقوفات و همیاری امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان هزینه و پرداخت می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط