شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
چهارصد و سی و هشتمین شماره طرح «صبحانه با طعم کتاب» معرفی شد

گیلان - چهارصد و سی و هشتمین شماره طرح «صبحانه با طعم کتاب» با ارائه کتاب‌های «تاوان عاشقی» و «یک تکه زمین کوچک» ویژه رده سنی بزرگسال و کودک از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، چهارصد و سی و هشتمین شماره طرح «صبحانه با طعم کتاب» با معرفی کتاب «تاوان عاشقی» نوشته محمدعلی جعفری و کتاب «یک تکه زمین کوچک» نوشته الیزابت لرد از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان منتشر شد.

کتاب «تاوان عاشقی» عاشقانه‌ای از زندگانی «آلا» از غزه و «خلیل» از شیلی است.

زندگی «آلا و خلیل» وسط جنگ هشت روزه غزه و اسرائیل به هم گره می‌خورد. شاید این ماجرای عاشقانه فقط هشت روز به هم گره بخورد اما حتی صدای انفجار بمب‌های اسرائیلی هم نمی‌تواند داستان حقیقی آنها را محو کند.

داستانی که محمدعلی جعفری آن را بر اساس واقعیت‌های زندگی «خلیل یاروب ساحوری» اولین شیعه کشور شیلی می‌نویسد.

در بخشی از کتاب «تاوان عاشقی» آمده است: عاشق شده بودم. عاشق یکی که هیچ صنمی با هم نداشتیم. او شیعه بود، من سنی. او اهل شیلی من در غزه. تازه مسلمانِ شیلیایی آس و پاس. می‌دانستم دیوانگی است. حماقت محض. مثل قماربازی که همه دار و ندارش را ریخته روی دایره. اما دلم گیر بود. دوستش داشتم. نمی‌دانم چرا!

همچنین کتاب «یک تکه زمین کوچک» اثر «الیزابت لرد» و ترجمه «پروین علی پور» برای رده سنی کودک با موضوع داستان واقعی - فلسطین- فوتبال منتشر شده است.

این کتاب از نگاه و زبان یک نوجوان فلسطینی نوشته شده است. نوجوانی که عمر خود را در سایه سیاه و شوم جنگی نا عادلانه سپری می کند و مانند تمام بچه هایی که در سرزمین اشغالی زندگی می کنند، تلاش می کند هر طور شده، زنده بماند. یکی از بزرگترین آرزوهای کریم در کنار زنده ماندن تبدیل شدن به فوتبالیستی فوق العاده است، هرچند که خیلی دور از دسترس به نظر می آید.

در بخشی از کتاب «یک تکه زمین کوچک» آمده است:

در زندگی ام می خواهم چی بشوم؟
•بهترین فوتبالیست دنیا،
• پسری خیلی باحال خوش تیپ و قد بلندتر از برادرم جمال،
بزرگ ترین طراح بازی های رایانه ای، و مخترع اسیدی خیلی قوی که فولاد تانک های اسرائیلی را آب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها