پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
قرآن کریم یکی از بزرگترین الهامات برای داستان نویسی است

یزد - حجت الاسلام سالاری نویسنده یزدی، با اشاره به چگونگی ایجاد انگیزه برای داستان نویسی گفت: یکی از بزرگترین الهامات برای داستان نویسی، قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و با همکاری حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده برتر کشوری و نویسنده کتاب‌های «رویای نیمه شب» و «دعبل و زلفا» در مجتمع امام علی (ع) یزد برگزار شد.

حجت الاسلام سالاری در این مراسم گفت: خداوند در قرآن کریم ۱۲ ویژگی منحصر به فرد را برای داستان معرفی می‌کند که آیه آخر سوره مبارک یوسف نمونه‌ای از آن است، تفاوت عمده داستان با مطالب علمی در این است که احساس مخاطب را درگیر می‌کند و قدرت نفوذ دارد و شیوه و منش پیامبر (ص) در عرصه تبلیغ بر محوردرگیر کردن احساسات افراد و اخلاقیات بوده است و سپس مفاهمی دینی را منتقل می‌کردند.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم مردم با کتاب و کتابخوانی قهر نکرده‌اند، گفت: من معتقدم چنانچه همه موارد حرفه‌ای در نگارش کتاب رعایت شود، مردم هم اقبال خوبی به کتاب خواهند داشت، کتاب و داستان‌نویسی امروز به دلیل قدرت نفوذ و تأثیر بهترین بستر برا انتقال مفاهیم دینی است.

این نویسنده یزدی بیان کرد: علامه جعفری گفته من حاضرم ثواب تمام عمرم را به نویسنده‌ای بدهم که بتواند در رابطه با عاشورا رمان بنویسد که این نشست از اهمیت شاعری و نویسندگی است.

وی گفت: کار داستان‌نویسی کاری خدایی و پیامبرگونه است و خداوند نیز با داستان بسیاری از قوانین الهی را بیان کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط