شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
نکاتی که هنگام تحویل اتاق هتل باید بدانید!

به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به بررسی نکات مهم در خصوص تحویل اتاق هتل اختصاص دهیم. همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه، جزئیات تحویل اتاق در هتل‌ها را بررسی کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اگر می‌خواهید در طول سفر با هیچ مشکلی مواجه نشوید، لازم است قوانین و نکات مربوط به خرید بلیط هواپیما، سوارشدن به هواپیما، رزرو هتل و تحویل اتاق را بدانید. ناآگاهی از چند نکته ساده می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در طول سفر شود. به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به بررسی نکات مهم در خصوص تحویل اتاق هتل اختصاص دهیم. همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه، جزئیات تحویل اتاق در هتل‌ها را بررسی کنیم.

تحویل اتاق هتل معمولاً چه زمانی از روز انجام می‌شود؟

پیش از آنکه به نکات مرتبط با تحویل اتاق بپردازیم، باید با دو اصطلاح کاربردی در رزرو کردن هتل آشنا شوید. در حوزه هتلداری به دریافت اتاق، هنگام ورود به هتل، check in گفته می‌شود و تحویل دادن اتاق و خروج از هتل، check out نام دارد. این دو اصطلاح حتی در رزرو اقامتگاه‌های داخلی نیز به فراوانی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نکته مهمی که باید درباره چک این و چک اوت بدانید، زمان دقیق آن‌هاست. به‌طورکلی، ساعت ۱۴ برای چک این و ساعت ۱۲ برای چک اوت در نظر گرفته می‌شوند. بااین‌حال، ممکن است در هر هتل، قوانین مختلفی وجود داشته باشد. بنابراین، باید پیش از حرکت به سمت هتل، این اطلاعات را به‌طور دقیق از هتل مدنظر خود دریافت کنید.

با توجه به اینکه زمان چک این، ساعت ۱۴ است، باید به‌گونه‌ای سفر خود را تنظیم کنید که تا این ساعت به هتل رسیده و کلید را تحویل بگیرید. البته درصورتی‌که دیرتر به هتل برسید هم، اتاق به شما تحویل داده می‌شود؛ اما زودتر از ساعت ۱۴، معمولاً نمی‌توانید وارد اتاق شوید. خروج از اتاق و چک اوت نیز باید رأس ساعت ۱۲ انجام شود. اگر بخواهید بیشتر در اتاق بمانید، باید هزینه‌ای را بابت نیم شارژ پرداخت کنید. فاصله زمانی میان ساعت ۱۲ تا ۱۴ که مسافرین بعدی وارد اتاق می‌شوند، به تمیز کردن، تعویض ملحفه‌ها و شارژ کردن سرویس‌های اتاق اختصاص دارد.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام چک این باید رعایت کنید

برای آنکه هیچ مشکلی حین اقامت یا پس از خروج از هتل، برایتان ایجاد نشود، لازم است نکاتی را بدانید و به آن‌ها عمل کنید. در ادامه مهم‌ترین این نکات را باهم مرور می‌کنیم.

پر کردن فرم پذیرش

پیش از آنکه وارد اتاق شوید، برای چک این باید فرمی را پرکنید. برای پر کردن این فرم، باید اطلاعات خودتان را وارد نمایید. علاوه بر آن، باید اطلاعات اتاقی که رزرو کرده‌اید را موردبررسی قرار دهید تا از صحت آن مطمئن شوید. گاهی ممکن است اتاق اشتباهی برای شما ثبت‌شده باشد.

توجه داشته باشید که ارائه مدارک شناسایی برای رزرو کردن هتل، ضروری است. در هتل‌های داخلی، ملزم به ارائه کارت ملی و شناسنامه و در هتل‌های خارجی، ملزم به ارائه پاسپورت خواهید بود. البته این روزها اغلب هتل‌های خارجی، پاسپورت شما را اسکن می‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه‌ها، باید مراقب کارت‌بانکی خود باشید.

بررسی امنیت اتاق

در گذشته برای ورود به اتاق خود، کلید به شما تحویل داده می‌شد؛ اما این روزها اغلب از کارت الکترونیکی استفاده می‌شود. پس‌ازآنکه وارد اتاق شدید، باید چک کنید که درب به‌درستی بسته شود. همچنین، سایر موارد امنیتی اتاق را چک کرده و در صورت وجود مشکل، اطلاع دهید. در بدو ورود، اگر درب به خوبی بسته نمی‌شد، مسئول مربوطه را از این مشکل آگاه نمایید.

چک کردن خدمات و امکانات بهداشتی

یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص دریافت اتاق، این است که امکانات و خدمات موجود در اتاق را با آنچه که هنگام رزرو قیدشده بود، تطبیق دهید. بسته به اینکه چه نوع اتاقی را رزرو کرده باشید، امکانات اتاق شما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، اتاق‌های تویین، دو تخت یک نفره و اتاق‌های دبل، یک تخت دونفره دارند.

همچنین، برخی اتاق‌ها ممکن است میز کار داشته باشند که این موضوع هنگام رزرو نیز قید می‌شود. چنین امکاناتی باید چک شوند تا اشتباهی در رزرو رخ نداده باشد. همچنین فراموش نکنید که هنگام ورود به اتاق، پنجره‌ها را بازکنید تا بوی محصولات شوینده از اتاق خارج شود.

اعلام مشکلات اتاق

در صورت وجود هرگونه مشکل، باید همان موقع به مسئول اتاق اطلاع دهید. اگر مشکلات را اعلام نکنید، هنگام چک اوت، خسارت‌های احتمالی از شما گرفته خواهد شد! همچنین اگر امکانات مدنظر شما در اتاقتان نباشد، درواقع، هزینه خدماتی را پرداخت می‌کنید که به آن‌ها دسترسی ندارید.

نکاتی که هنگام تحویل اتاق هتل باید بدانید!

نکات مهم برای چک اوت اتاق

همان‌طور که نکات مهمی در خصوص چک این وجود دارند، برای چک اوت نیز باید به چند نکته مهم و کاربردی توجه داشته باشید تا بدون هیچ مشکلی، هتل را ترک کنید:

پیش از خروج، حداقل نیم ساعت برای جمع‌کردن وسایل خود وقت بگذارید. سرویس‌های بهداشتی را نیز چک کنید تا چیزی مثل سشوار یا شارژر را جا نگذارید.

حداقل نیم ساعت را به تسویه‌حساب و خروج از هتل اختصاص دهید.

اگر رزرو هتل، همراه با وعده‌های غذایی نبوده است، چنانچه چیزی در طول اقامت خود از رستوران خریداری کرده باشید، باید هنگام خروج از هتل، هزینه آن را بپردازید.

هنگام چک اوت، مسئول اتاق، آن را چک می‌کند تا خسارتی از جانب شما به اتاق وارد نشده باشد.

چنانچه آسیبی به وسایل اتاق وارد کرده باشید، باید خسارت آن را بپردازید.

هنگام خروج، هزینه‌های مدت‌زمان اقامت شما که مازاد بر هزینه رزرو اتاق هستند، محاسبه‌شده و به شما اعلام می‌شوند.

هزینه‌ها را به خوبی بررسی کرده و سپس پرداخت را انجام دهید.

نکاتی که هنگام تحویل اتاق هتل باید بدانید!

رزرو هتل‌های اقتصادی از وب‌سایت معتبر فلای تودی

برای رزرو هتل، مراجعه به یک وب‌سایت معتبر، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. وب‌سایت‌های مختلف، ممکن است هزینه زیادی را بابت رزرو کردن هتل از شما دریافت کنند. این در حالی است که فلای تودی، همواره پایین‌ترین قیمت را به همراهان خود ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این، فلای تودی در موقعیت‌های مختلف، تخفیفات قابل‌توجهی نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین، برای خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و اخذ ویزا نیز می‌توانید به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید. این مجموعه، با خدماتی که اخیراً به وب‌سایت خود اضافه کرده است، ثابت کرد که برای سفر به هیچ مرجعی غیر از فلای تودی نیاز نخواهید داشت.

برچسب ها: فلای تودی, بلیط هواپیما, رزرو هتل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها