چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌های سازمان به‌مناسبت نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دو طرح دعوت نوجوانان به نمایشگاه کتاب و معرفی و ترویج کتاب‌های ویژه نوجوان را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهرداد باقری پبدنی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور معرفی کرد و با تأکید براینکه تهران هرسال میزبان علاقه‌مندان کتاب از سراسر کشور است، گفت: اردیبهشت‌ماه به خاطر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، یک ماه ویژه فرهنگی است و مدیران کلان شهری در تهران همه ساله تلاش دارند این رویداد بزرگ و بین‌المللی را رونق دهند.

او توجه به کتاب را یک امر ضروری دانست و با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب نباید صرفاً یک اتفاق تقویمی که حتماً باید تاثیرات قابل لمس داشته باشد، ادامه داد: بازدید حدود چهار میلیون مخاطب از نمایشگاه کتاب تهران به معنی یک ظرفیت بزرگ و مهم فرهنگی است که باید بسیاری از مشکلات و مسائل را به واسطه آن برطرف کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به رویکرد این سازمان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و عنوان کرد: رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری در نمایشگاه کتاب امسال توجه و تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان است. ما امسال تلاش خواهیم کرد مفصل به موضوع دعوت برای حضور مخاطب کودک و نوجوان به نمایشگاه کتاب تهران بپردازیم.

باقری پبدنی با تاکید براینکه شهرداری تهران برای نمایشگاه کتاب تهران ده‌ها برنامه ویژه تدارک دیده است، ادامه داد: هرساله حجم و تنوع کارهایی که در نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌دهیم، افزایش پیدا می‌کند. در دوره گذشته نمایشگاه کتاب میزان اثرگذاری فعالیت‌های شهرداری تهران با دوره‌های پیشین تفاوت داشته و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر افزایش این تاثیرگذاری و فعالیت تاکید داشته‌اند و این اتفاق امسال نیز ادامه داده خواهد شد.

او سیاست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را توجه به مخاطب نوجوان دانست و گفت: همین سیاست و رویکرد در برنامه‌های نمایشگاه کتاب امسال دخیل خواهد بود به خاطر همین، برنامه‌های اصلی ما برای نمایشگاه کتاب تهران ویژه مخاطب کودک و نوجوان است و البته مجموعه شهرداری تهران ده‌ها برنامه پشتیبانی از نمایشگاه را پی‌می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: طرح دعوت نوجوانان به نمایشگاه کتاب از مدارس شهر تهران و طرح معرفی و ترویج کتاب‌های ویژه نوجوان را در نمایشگاه کتاب پیگیری خواهیم کرد. این طرح در تمام مناطق شهرداری تهران در سطح مدارس اجرا می‌شود و طبق طراحی صورت گرفته، نوجوانان خودشان از دوستانشان برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌کنند. به همین منظور، بستری در فضای حقیقی و مجازی طراحی شده است و پلتفرمی در کنار دعوت حضوری ایجاد شده که سال قبل این برنامه را در یک مقیاس کوچک اجرا می‌کرد و امسال طراحی ویژه‌ای برای آن تدارک دیده شده است.

باقری پبدنی گفت: در طرح دعوت برای مخاطبان نوجوان تدارکی صورت گرفته تا مخاطبان بتوانند کتاب‌های موردنظرشان را با تخفیف بخرند. کسانی هم که امکان خرید کتاب‌ها را نداشته باشند طی یک طراحی خواهند توانست از نزدیک‌ترین کتابخانه نزدیک به منزل آن را دریافت کنند.

او درباره فعالیت‌های «باغ رسانه کودک و نوجوان» عنوان کرد: تولیدات رسانه‌ای این مجموعه از سال گذشته در فرهنگسرای رازی شروع شده است و حتماً یکی از کارویژه‌های آن می‌تواند موضوع کتاب و کتابخوانی باشد که در سال‌های بعد شاهد تولیدات آن خواهیم بود.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها