چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
معرفی برترین های ۱۴۰۲ فرهنگ و هنر فارس

فارس- آیین معرفی افتخارآفرینان و برترین های حوزه فرهنگ و هنر سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، شامگاه چهارشنبه با حضور چهره های فرهنگی و هنری و مدیران سیاسی و بخش فرهنگی استان فارس افتخارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر فارس در حالی معرفی شدند که مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس کارنامه این حوزه را در سال گذشته پربار برشمرد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال پررونقی برای فرهنگ و هنر فارس بود؛ این موضوع را می‌توان به گواه آمار و افتخاراتی که در سطح فرهنگ و هنر استان رقم خورد، ثابت کرد.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه فروش سینماها موید بخشی از این موفقیت‌هاست، افزود: فروش بیش از ۸۰ میلیارد تومانی گیشه‌های سینما و استقبال کم‌نظیر مردم از تماشاخانه‌های استان موید این ادعاست.

وی گفت: طبق آخرین آمار بیش از ۲۲۷ هزار نفر طی سال ۱۴۰۲ به تماشاخانه استان فارس رفتند و به تماشای تئاتر نشستند؛ این رقم در نوع خودش قابل تأمل است.

قانعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ رنگ و بوی هنر فارس را در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی می‌شد دید، گفت: امیدوارم که این سنت حسنه برای ایرانیان پا برجا بماند و سال ۱۴۰۳ هم سال پررونق و سالی پر خیر و برکت برای فرهنگ و هنر فارس باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس به برنامه‌های فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال راه‌اندازی جشنواره فیلم شیراز، دو سالانه خوشنویسی فارس و برگزاری جشن کتاب سال را در پیش رو داریم و برای رقم خوردن این رویدادها دست نیاز و همیاری و همفکری به سوی هنرمندان و فرهنگ وران دراز می‌کنیم‌.

در ادامه معاون استاندار فارس هم با بیان اینکه هنرمند و هنر باید علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها خروش کند، گفت: هنرمندان باید پرداختن به مسائل مردم را در اولویت قرار دهند چراکه هنرمند همواره در کنار مردم است و مطالبه گری مسائل مردم از مسیولان جزو رسالت هنری هنرمندان است،

اسماعیل قرار سفلی اضافه کرد: مسئولان هم زمینه برای فعالیت‌هایی که تعهد دینی فرهنگی و انقلابی برای ایران به دنبال دارد را با سلیقه‌های مختلف فراهم کنند؛ البته متولیان فارس در این مسیر در حال گام برداشتن هستند و البته این مسیر بایستی بیشتر و بهتر از گذشته ادامه یابد.

در این مراسم در حوزه افتخارآفرینان بخش کتاب از دکتر غلامرضا کافی تجلیل شد.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از هنرمندان و فرهنگ‌وران فارس تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها