یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
نمایشگاه بین‌المللی تهران فرصتی برای تقویت تعامل میان تلاشگران حوزه کتاب است

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مناسب برای تقویت تعاملات و هم‌اندیشی مناسب میان کنشگران حوزه چاپ و نشر کتاب است.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام بیان کرد: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌تواند فاصله میان ناشر و مولف و مخاطب را کوتاه و امکان هم‌افزایی و تشریک مساعی تجربیات را میسر کند.

وی ادامه داد: فرصت نمایشگاه کتاب موجب رشد کمی و کیفی صنعت چاپ و نشر در جامعه می‌شود و در نهایت به رشد و افزایش سرانه مطالعه در جامعه کمک می‌کند.

محبی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران، جریان هدفمند فرهنگی است که می‌تواند به سلیقه‌ها و ذائقه مطالعاتی مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف کمک کند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اهالی کتاب و نشر در این رویداد فرهنگی امکان دسترسی به مواد خوانداری و کتاب‌های موردنظر را فراهم می‌کنند و می‌توانند به راحتی با تلاشگران حوزه کتاب ارتباط برقرار کنند.

محبی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است و افرادی که امکان حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه، کتاب‌های مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.

محبی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران بسترهای فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد و می‌تواند به شادابی و پویایی و نشاط عمومی جامعه کمک کند و موجب رونق هنر صنعت چاپ و نشر در کشور شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: تلاش‌های ایبنا در طول سال در حوزه تخصصی کتاب قابل تقدیر است و بخش اعظم انعکاس و انتشار اخبار نمایشگاه کتاب تهران بر دوش خبرنگاران و مدیران این خبرگزاری تخصصی است که به سهم خود از این تلاش فرهنگی تقدیر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط