پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
نشر بیدگل با ۹ عنوان چاپ اول  به نمایشگاه کتاب تهران آمده است

نشر بیدگل ۹ کتاب ترجمه چاپ اول و ۳۰ عنوان تجدید چاپ را با خود به نمایشگاه کتاب تهران آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشر بیدگل امسال بیش از هر سال دیگری در انتشار رمان موفق بود و تعداد زیادی رمان را در سال ۱۴۰۲ به چاپ رساند. امسال هم نشر بیدگل با ۹ کتاب ترجمه چاپ اولی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده است.

از این آثار، «شب به‌خیر غریبه» نوشته مکایا بِی گالت و ترجمه آرش افراسیابی که ماجرای زندگی خواهر و برادری است که پس از مرگ والدینشان با یکدیگر در جزیره ای کوچک زندگی می‌کنند. لوکاس پسری خجالتی و منزوی است که بدون خواهرش تقریباً از زندگی کردن ناتوان است؛ همین مسئله باعث شده تا لیدیا با اینکه برادرش را عاشقانه دوست دارد احساس کند تا ابد در این جزیره کوچک گرفتار است. «داستان‌های بلکین» نوشته الکساندر پوشکین و ترجمه بابک شهاب نیز مجموعه‌ای مشتمل بر پنج داستان کوتاه سرگرم کننده درباره انسان‌های عادی در قرن نوزدهم روسیه است که توسط بزرگترین شاعر غنایی این کشور، پوشکین به رشته تحریر درآمده‌اند.

«به سوی فروغ آزادی» اثر آنتونی کلیفورد گریلینگ و با ترجمه مهدی نصرالله زاده نیز متمرکز بر تاریخ تحولات اجتماعی در غرب است و در یک بازه زمانی حدوداً ۵۰۰ سال به بررسی مسیری می‌پردازد که انسان برای کسب آزادی‌های امروزی اش طی کرده؛ از جنبش اصلاح دین مبارزه برای آزادسازی بردگان حقوق کارگران و زنان تا مفاهیم مدوّن و پذیرفته شده‌ای که امروزه آنها را تحت عنوان اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌شناسیم.

کتاب‌های «انقلاب را زیستن» نوشته آصف بیات و شیرین کریمی، «اهمیت امر زیبا در زمانه ما» نوشته هانس گئورگ گادامر و ترجمه فریدا فرنودفر،، «بوتە آزمایش» نوشته آرتور میلر و ترجمه حسن ملکی، «درس» نوشته اوژن یونسکو و ترجمه سحر داوری، «گردونە آتش» نوشته جی. ویلسون نایت و ترجمه رضا سرور، «تکنوفئودالیسم: آنچه سرمایه‌داری را نابود کرد» اثر یانیس واروفاکیس و سیامک کفاشی از دیگر عناوین کتاب‌های چاپ اولی نشر بیدگل هستند.

همچنین انتشارات بیدگل امسال ۳۰ عنوان تجدید چاپ را با خود به نمایشگاه کتاب تهران آورده که شامل «صید ماهی بزرگ»، «ذهن ذن، ذهن آغازگر»، «مغز اندرو»، «جریان‌های پنهان خانوادگی»، «نیلوفر و مرداب»، «حسرت: در ستایش زندگی نازیسته»، «زندگی خوب و بسنده»، «اتاقی برای مهمان»، «افسانه فردگرایی»، «الکترا»، «آن قدر سرد که برف ببارد»، «اولئانا»، «برای عشق میهن»، «چرا دودل بودن آن‌قدرها هم بد نیست»، «چرا شد محو از یاد تو نامم»، «چیزهای کوچکی مثل این‌ها»، «خیاط»، «در باب انتظار»، «دشمن مردم»، «رسوس»، «سرگذشت تنهایی»، «سوگ»، «غرب غم زده»، «فاصله‌ها»، «مامورهای اعدام»، «هم نوایی در پاییز»، «شیوه فنی نمایشنامه خوانی»، «اتاق ورونیکا» و «مرگ به وقت بهار» است.

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها