پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بحث فرهنگ دارد

آذربایجان‌غربی- مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: دولت سیزدهم در کنار رشد و توسعه عمرانی و اقتصادی، توجه ویژه‌ای به بحث فرهنگ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی پاشایی، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این پروژه فرهنگی در روستای بیوران سردشت، گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دولت مردمی محور، توجه ویژه به مناطق محرم و مخصوصاً شهرستان‌های محروم و نهایتاً روستاهای محروم است که ما هم در بدنه دولت تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت‌زدایی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سردشت دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های استاندار توجه ویژه به منطقه سردشت و در اولویت به روستاهای این منطقه است که اقدامات قابل توجهی در بحث گازرسانی، زیرساخت‌های عمرانی، راه‌های روستایی و کسب و کار و اشتغال مردم این روستاها انجام شده و در حال انجام است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در کنار اقدامات انجام شده در پیوست‌های عمرانی و اقتصادی که مطرح شد، توجه خوبی به مباحث فرهنگی هم در اولویت‌های استاندار و در راس آن دولت سیزدهم است که در کنار رشد و توسعه عمرانی و اقتصادی، توجه ویژه‌ای به بحث فرهنگ شده است.

پاشایی افزود: ما برای حفظ تمدن و آئین ها، برای حفظ آن چیزی که برای اندوخته‌های معنوی از آنها یاد می کنیم، نیازمند توسعه کتابخانه‌های عمومی هستیم.

کتابخانه‌های روستایی به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت سازمان‌ها و خیرین، شاهد توسعه کتابخانه های عمومی به عنوان یک کار جهادی فرهنگی به ویژه در مناطق فاقد کتابخانه باشیم.

خدیجه معصومی بیان کرد: کتابخانه‌های روستایی به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی، نقشی بی‌بدیل در توسعه پایدار جوامع روستایی از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح دانش روستاییان دارند و امروز در راستای تحقق عدالت فرهنگی که از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، کتابخانه عمومی روستای بیوران مزین به نام شهدای بیوران، با همکاری سازمان های مرتبط برای ارائه خدمات فرهنگی و تقویت فرهنگ کتابخوانی به مردم شریف، کتابخوان و فرهنگ دوست روستای بیوران و روستاهای اطراف افتتاح شد.

وی با اینکه ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه از طرف دهیاری و شورای روستا و با مساعدت فرمانداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شد، بیان کرد: تعمیر و تجهیز این کتابخانه با اعتبار تقریبی ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال انجام شد که تامین تجهیزات کتابخانه‌ای آن را بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد ریال تقبل کرده است.

معصومی افزود: خبر خوشی را هم به مردم شهرستان سردشت اعلام می کنم که با عنایت استاندار، اعتبار اولیه پروژه کتابخانه ابن سینای سردشت تخصیص داده شده و این پروژه پیمان سپاری شده و عملیات اجرایی در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

معصومی ادامه داد: این کتابخانه با بیش از دو هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف دارای بخش‌های کودک، امانت، نشریات، مخزن کتاب و سالن مطالعه بوده که بخشی از منابع کمک درسی نیز توسط بنیاد علمی آموزشی قلمچی تأمین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها