دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کتاب «ژانر در فیلم کوتاه» را منتشر کرد

انجمن سینمای جوانان ایران در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب جدیدی با عنوان «ژانر در فیلم‌کوتاه» منتشر کرده‌ است. این کتاب به کوشش رامتین شهبازی در این رویداد عرضه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا انجمن سینمای جوانان ایران در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب جدیدی با عنوان «ژانر در فیلم‌کوتاه» منتشر کرده است. این کتاب به کوشش رامتین شهبازی در این رویداد عرضه شده است. کتاب «ژانر در فیلم‌کوتاه» بر پایه فیلم کوتاه و ژانر نوشته شده است. این کتاب ۱۰ ژانر اصلی را از منظر فیلم کوتاه مورد بازخوانی قرار داده و نشان می‌دهد چگونه می‌توان از تعاریف و زیرساخت ژانرها در بازتعریف عرصه‌های تازه در فیلم کوتاه سود می‌جوید.

از سرفصل‌های این کتاب می‌توان به موضوعاتی چون «ژانر در جهان متحول امروز»، «بازاندیشی‌هایی در نظریه ژانر ملودرام خانوادگی مدرن و کارکرد آن در سینمای کوتاه دهه نود ایران»، «ژانر وحشت، سینمای در آستانه»، «جستاری ژانرشناختی در فیلم‌های کوتاه کمدی دهه ۱۳۹۰ سینمای ایران»، «جستاری در ژانر اکشن: شمایل‌نگاری روایت»، «شخصیت‌پردازی و امر خارق‌العاده بصری: از اکشن‌های ماجراجویانه و بلاک‌باستر تا ملودرام‌های اکشن»، «از میدان جنگ تا خانه: نگاهی به صورت‌بندی فیلم‌های کوتاه جنگی»، «قهرمانان، ماجراها و دوردست‌ها: کالبدشکافی ژانر ماجرایی با تحلیل شش فیلم کوتاه» و. … اشاره کرد.

گفتنی است، کتاب‌های انجمن سینمای جوانان ایران در غرفه سازمان امورسینمایی کشور غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در راهروی شماره ۱۵ درمعرض دید مخاطبین قرار گرفته است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها