چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
آیین بزرگداشت فردوسی در سمنان برگزار شد

سمنان- آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی با حضور جمعی از مسئولان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سمنان برگزار شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، اهالی شعرا، نویسندگان فرهنگ و ادب همزمان با شامگاه سه شنبه در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت روز «بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان و «محمدعلی بهمنی» شاعر و غزل‌سرای برجسته کشورمان نیز حضور داشت.

«محمدعلی بهمنی» در سخنانی کوتاه فردوسی را بزرگترین شاعر ایران دانست و تاکید کرد: کار عظیمی که این شاعر گرانمایه کرد، حفظ زبان فارسی بود و این کاری بسیار سترگ محسوب می شود.

وی افزود: تاثیر فردوسی بر زبان فارسی ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اما در این مراسم بیان کرد: توجه به فرهنگ، ادب و زبان فارسی در استان سمنان نسبت به سال‌های قبل خوشبختانه به واسطه اهمیت دادن مسئولان و توجه بیشتر مردم، بیشتر و بهتر شده و این مایه خرسندی است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه اهمیت دادن به زبان و فرهنگ فارسی در این استان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: برگزاری محافل ادبی و فرهنگی از این نوع، خود سبب کشش بیشتر مردم به سمت فرهنگ و زبان فارسی نیز می شود.

وی همچنین به ویژگی اشعار فردوسی اشاره کرد و افزود: حماسی بودن یکی از وجوه بارز اشعار فردوسی نامدار است.

امام جمعه سمنان در ادامه گفت: در اشعار حماسی فردوسی، ویژگی انسانهای شجاع و غیور تاریخ همچون شهدای عزیزمان به زیبایی بیان شده است.

مطیعی همچنین خواستار توجه بیشتر به تبیین اهمیت شعر و ادب فارسی بین جوانان شد و گفت: امیدواریم با برگزاری مستمر برنامه‌های فاخر فرهنگی و ادبی، شاهد شکوفایی استعدادهای جوان در حوزه زبان و ادبیات فارسی در استان باشیم.

در خاتمه این مراسم پوستر رویداد هنری ادبی «اورنگ» نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها