چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
مسئله کتاب همچون ورزش باید مورد توجه ویژه‌ باشد

کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: امروز مسئله کتاب همچون ورزش یکی از زمینه‌هایی است که برای جوانان، باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم تا از آسیب‌های اطرافشان در امان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی چهارشنبه در نشست صمیمی با کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مسئله کتاب همچون ورزش یکی از زمینه‌هایی است که برای جوانان، باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم تا از آسیب‌های اطرافشان در امان باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به ظرفیت‌های این حوزه، باید در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کند تا زمینه دسترسی و عدالت فرهنگی بیش از پیش برقرار شود.

مسئله کتاب همچون ورزش باید مورد توجه ویژه‌ باشد

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد: استفاده از کتاب‌های صوتی راهی راحت و موثر برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌پایان دنیای کتابخوانی است.

افراد خلاق در بدنه کتابخانه‌های عمومی به کار گرفته شوند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان خواستار شد: برای توسعه کتابخوانی نیاز است از افراد خلاق بهره برد و خلاقیت در بدنه کتابخانه‌های عمومی استان را به کار گیریم تا مردم را به کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم.

مسئله کتاب همچون ورزش باید مورد توجه ویژه‌ باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است. هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

معصومه حسنی خونسار، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مایه دلگرمی متولیان این حوزه دانست و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

مسئله کتاب همچون ورزش باید مورد توجه ویژه‌ باشد

همچنین در ادامه این نشست از کتابداران نمونه استان، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد و نماینده ولی فقیه در کردستان از کتابخانه شهید مطهری سنندج بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این باب کتابخانه عمومی قرار گرفت.

مسئله کتاب همچون ورزش باید مورد توجه ویژه‌ باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها