دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
کمیک‌استریپ بوستان و گلستان منتشر می‌شود

کمیک استریپ‌های بزرگمهر حسین‌پور از گزیده حکایت‌های بوستان و گلستان سعدی به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حسین‌پور در این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای، برداشت‌های آزاد خود از مفاهیم برخی حکایت‌های این دو اثر سعدی شیرازی را به ‌تصویر کشیده است.

به گفته وی در برداشت‌های آزاد از گزیده حکایت‌های بوستان و گلستان سعدی، علاوه بر لحاظ راحتی مخاطب در طراحی و متن، این برداشت‌ها به هیچ زمان یا مکان خاصی نیز منحصر نمی‌شود.

حسین‌پور همچنین گفت: در انجام این کار به‌نحوی عمل کرده‌ام که داستان‌های مقتبس از این دو کتاب، به شرایط امروز ایران و جهان ربط داشته باشند.

کمیک‌استریپ گزیده حکایت‌های بوستان و گلستان سعدی که با عنوان احتمالی «رندستان» منتشر خواهد شد، نخستین کتاب از مجموعه کمیک‌استریپ‌‌های این کارتونیست است که زیر عنوان کلی «کمیک‌استریپ داستان‌های قدیمی» از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر خواهد شد.

این کاریکاتوریست همچنین از طراحی کمیک‌استریپ داستان‌های مثنوی و آثار عبید زاکانی برای کتاب‌های بعدی این مجموعه خبر داده است.

سهیل نوری در بخش رنگ و علی مرادی در بخش انتخاب داستان‌ها حسین‌پور را یاری کرده‌اند و پوریا عالمی نیز در بازنویسی برخی از حکایات و همچنین در بخش گرافیک با او همکاری کرده است.

این مجموعه در مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری تولید شده و توسط انتشارات سوره مهر به علاقمندان عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها