دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
«پیاده‌روی با افلاطون» منتشر شد

کتاب «پیاده‌روی با افلاطون؛ یک گردش فلسفی در طول جزیرۀ بریتانیا»،‌ نوشته گری هیدن، با ترجمه عماد الدین قاسمی‌پناه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پیاده‌روی با افلاطون؛ یک گردش فلسفی در طول جزیرۀ بریتانیا»، نوشته گری هیدن، با ترجمه عماد الدین قاسمی‌پناه، از سوی نشر خزه منتشر شد.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

تصور کنید در کنار دریا هستید و درختی کهنسال را می‌بینید وقتی به آن نگاه می‌کنید کاملاً آگاه هستید که این درخت به آنجا تعلق دارد ریشه‌هایش به عمق زمین نفوذ کرده شاخه‌هایش از وزش باد خم شده و به هم پیچیده است و برگ‌هایش با نور خورشید گرم و با باران خیس شده است. اگر اهل پیاده‌روی روزانه هستید، هیچ شباهتی با آن درخت ندارید این یک چیز وحشی است و شما یک چیز اهلی هستید. شما و آن درخت، وجودی کاملاً متفاوت دارید.
اما اگر چند ماه راه بروید اگر هفته‌ای از پی هفته‌ای دیگر زمین را زیر پا بگذارید همان باد بر شما می‌وزد، همان خورشید گرمتان می‌کند و با همان باران خیس می‌شوید. پس اینگونه با طبیعت در ارتباط قرار می‌گیرید جنس وجود شما از جنس خویشاوندی با طبیعت می‌شود و شما هم در تعلق با آن قرار می‌گیرید.

کتاب «پیاده‌روی با افلاطون؛ یک گردش فلسفی در طول جزیرۀ بریتانیا» در ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط