سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
آمادگی کانون پرورش فکری هرمزگان برای برگزاری نمایشگاه کتاب در روستاها

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کانون هرمزگان این آمادگی را دارد که با کمک دهیاران نمایشگاهی از محصولات و کتاب‌های کانون در روستاها برپا کند و محتوای مناسب را در اختیار دهیاران بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در جلسه شورای اداری بندرعباس، از ضرورت برنامه‌ریزی و توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان، سخن گفت.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان با حضور و سخنرانی در شورای اداری شهرستان بندرعباس ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت به‌ویژه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بیان کرد: رئیس جمهور شهیدمان، بسیار به مقوله کودک اهمیت می‌داد و ایشان جایگاه کانون پرورش فکری را در سال‌های اخیر بسیار ارتقا بخشید.

این مقام مسئول ادامه داد: شهادت ایشان رسالت ما را در انجام ماموریت مان در تربیت کودکان و نوجوانان در طراز انقلاب اسلامی مصمم‌تر ساخت.

وی افزود: کانون، فعالیت‌های گوناگونی را برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد و به دنبال تربیتِ اسلامی اعضا است. با این هدف مراکز ثابت که همان کتابخانه‌ها هستند، در کنار کتابخوانی فعالیت‌های فرهنگی هنری برگزار می‌کنند که هدف از انجام فعالیت‌ها منتج به رسیدن رفتار اخلاق مدارانه است.

مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، کتابخانه سیار روستایی را راه حل موثری به منظور بهره‌مندی کودکان ونوجوانان روستا از خدمات کانون عنوان کرد و گفت: کتابخانه سیار روستایی، یک ماشین مجهز به کتاب است که مربی با آن به روستاها می‌رود و علاوه بر امانت کتاب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را برای کودکان و نوجوانان روستا و مناطق کم برخوردار که مراکز ثابت کانون وجود ندارد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به طرح یاسمن به عنوان طرحی در ترویج و توسعه کتابخوانی که به وسیله حلقه‌های مردمی است از دهیاران خواست نسبت به شناسایی افراد علاقه‌مند و جهادگر با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی با کانون همکاری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در این طرح، کانون یک فرد علاقه‌مند را از لحاظ دانش و محتوای آموزشی آماده می‌کند تا در مکانی که امکان ایجاد مرکز ندارد، فعالیت کند و خدمات کانون به دست بچه‌ها برسد.

پشتکوهی گفت: کانون هرمزگان این آمادگی را دارد که با کمک دهیاران نمایشگاهی از محصولات و کتاب‌های کانون را در روستاها برپا کند و محتوای مناسب را در اختیار دهیاران بگذارد.

مدیرکل کانون هرمزگان ضمن اعلام شروع تابستانی پر شوروهیجان برای کودکان ونوجوانان با برنامه‌ریزی فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری و علمی در مراکز سراسر استان گفت: آینده این سرزمین به آینده کودکان و نوجوانان وابسته است؛ پس ضرورت دارد برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: کانون در زمینه فعالیت‌های علمی پیشرفت‌های قابل توجهی دارد. به عنوان نمونه، تنها رصدخانه استان مربوط به کانون هرمزگان واقع در مجتمع آفرینش بندرعباس است که این مجتمع علمی و گردشگری علاوه بر رصدخانه، دارای اکوسیستم‌های جانوری گیاهی، دریایی و بخش فیزیک است.

وی با تاکید به اینکه بسیاری از فیلم‌ها و کتاب‌های مناسب کودک کانون پرورش فکری تولید می‌کند؛ کتاب «قدم یازدهم» نوشته سوسن طاقدیس و کتاب‌های نویسنده «کلر ژوبرت» از انتشارات کانون را به حاضران در جلسه معرفی کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، ضمن قدردانی از حبیب بهادری فرماندار شهرستان بندرعباس، نسبت به گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون در حوزه شرق بندرعباس درخواست مساعدت کرد.

فرماندار شهرستان بندرعباس ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی کانون در اوقات فراغت کودکان ونوجوانان، از دهیاران خواست نسبت به اجرای فعالیت‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های کانون پرورش فکری همکاری و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها