سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
کتاب «قبله‌گاه‌های مدرنیته» منتشر شد

کتاب «قبله‌گاه‌های مدرنیته؛ به سوی پارادیمی برای دین در دورانی کثرت گرا» اثر پیتر اِل. برگر با ترجمۀ سیدعلی مرتضویان، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «قبله‌گاه‌های مدرنیته؛ به سوی پارادیمی برای دین در دورانی کثرت گرا» اثر پیتر اِل. برگر جامعه‌شناسِ برجسته غربی با ترجمۀ سیدعلی مرتضویان، منتشر شد.

این کتاب دارای ۶ فصل است که در واقع یکی از آثار اِل برگر جامعه‌شناس جنجالیِ پروتستان مذهب است که در سال ۹۶ درگذشت؛ او از جمله جامعه‌شناسان بانفوذی است که اعتقاد دارد انسان‌ها در طی قرون کوشیده‌اند از طریق دین، وجود خود و جهان را معنادار سازند. به اعتقاد برگر، انسان به علت ناقص بودن ساختار غریزی‌اش، برای معنابخشی به خود و جهان، دین را می‌آفریند. انسان‌ها تلاش می‌کنند تا زندگی‌شان را معنادار سازند.

دین نیز به عنوان یک مقوله پرداخته‌شده توسط انسان، در زندگی به آنها معنا و جهت می‌دهد، خصوصاً در مواقع ضروری و مهم زندگی فردی و جمعی. دین نه تنها واقعیت را مشروع و منظم جلوه می‌دهد، که خطر موقعیت‌های حاشیه‌ای را نیز به حداقل می‌رساند. در عین حال که برگر، در جامعه‌شناسی خود، انسان را بنیان‌گذار دین می‌داند، با توجه به روش‌شناسی‌اش باید، رأی او را، حد میانه‌ای بین نظریات خداگرایانه و انسان‌گرایانه محض قرار داد.

کتاب «قبله‌گاه‌های مدرنیته» در ۲۶۶ صفحه و با قیمت ۲۳۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط