سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
برگزاری رویداد ملی کسب و کار در آذربایجان‌غربی/ بیش از ۳۰ برنامه با ماهیت حمایت از کسب و کار اجرا شد

آذربایجان‌غربی- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک، پانزدهمین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: با توجه به نامگذاری سال‌جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک و بهره‌مندی از دانش، نظریات و ایده‌های اساتید و صاحب‌نظران حوزه کسب و کار، پانزدهمین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی در استان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه، در محل سالن جلسات استاد شهریار کتابخانه مرکزی ارومیه و با حضور مدیران کشوری و استانی، میرباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی زبر دست، دکترای اقتصاد، کارآفرین نمونه و استاد دانشگاه، عباس دولانی، دکترای اطلاعات و دانش شناسی و استاد دانشگاه، اساتید و صاحبنظران علم اطلاعات و دانش شناسی و کسب و کار، کارکنان کتابخانه‌های عمومی، صاحبان کسب و کارهای کوچک و سایر علاقمندان برگزار می‌شود.

معصومی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اغلب از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشیِ مرتبط با کسب و کار، برگزاری نمایشگاه معرفی و فروش محصولات تولید شده توسط کسب و کارهای کوچک در محل کتابخانه‌ها و ایجاد ارتباط بین جویندگان کار و صاحبان ایده و کارآفرینان موفق به منظور مشاوره و راهنمایی، از کسب و کارها حمایت می‌کنند و کتابخانه‌های مرکزی ارومیه، استاد احمد ترجانی‌زاده و سید کامل امامی شهرستان بوکان، ملت شهرستان تکاب، زریاب خویی و طوبی شهرستان خوی و شهید علی علمی شهرستان نقده از کتابخانه‌های پیشرو در این زمینه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ برنامه با ماهیت حمایت از کسب و کار و در زمینه های کشاورزی و باغبانی، عروسک بافی، شمع سازی، گلیم بافی، خیاطی، گوهرتراشی و … توسط کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است.

وی اشاره کرد: توجه به کسب و کارهای کوچک در حوزه کتابخانه‌های عمومی، بیشتر از سال ۱۴۰۰ در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مورد توجه قرار گرفت و تا کنون دو همایش بین المللی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک توسط این نهاد برگزار شده و ۲۰ کتابخانه در سطح کشور در زمینه انجام فعالیتهای اثرگذار در حوزه کسب و کار، انتخاب و تقدیر شده‌اند.

معصومی افزود: نمایشگاهی از صنایع دستی و هنری کسب و کارهایی که مورد حمایت کتابخانه‌های عمومی هستند و در حاشیه این رویداد برگزارخواهد شد و عموم مردم و علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ خرداد از این نمایشگاه دیدن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها