پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری نخستین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان با شعار «با قصه حماسه بسازیم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، ظهر پنجشنبه در جلسه برنامه ریزی برای جشنواره قاسم های زمان اظهار کرد: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار است و با رویکرد حکیمانه و آموزشی انسان را هدایت و تربیت می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اضافه کرد: با استفاده از هنر قصه می توان زوایای پنهان حماسه هشت سال دفاع مقدس را بیان کرد و فرهنگ ایثار و شهادت را برای آیندگان ترویج داد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان، با هدف ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت به آیندگان مهرواره قاسم‌های زمان را برگزار می‌کند.

ملک زاده فرد بیان کرد: فراخوان این مهرواره در چهار بخش اصلی شامل قصه‌گویی، داستان‌نویسی، پادکست و قصه نمایش تدوین‌شده است که علاقه‌مندان در دو گروه سنی نوجوانان (۱۲ الی ۱۸ سال) و بزرگ‌سالان (۱۸ سال به بالا) می‌توانند آثار خود را تا دهم شهریورماه در پیام‌رسان بله به آدرس @kpf_ard به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی مادران شهدا و روایتگری دو بخش ویژه این مهرواره فرهنگی هستند، اظهار کرد: پس از پایش و داوری آثار و اعلام اسامی راه‌یافتگان، مرحله نهایی جشنواره در هفته گرامی داشت دفاع مقدس به صورت حضوری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها