جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
طرح بزرگ «شهر من، شهر قرآن» در استان هرمزگان آغاز خواهد شد

هرمزگان - رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طرح بزرگ «شهر من، شهر قرآن» در استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مصطفی رجبیان گفت: فصل دوم طرح خانواده‌های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن با شعار من می‌توانم قرآن بخوانم در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان ادامه داد: در فصل دوم طرح خانواده‌های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن باشعار من می‌توانم قران بخوانم ذیل حمایت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان و با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سطح شهرستان‌های استان در فصل تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و شهرستان حاجی آباد و جزیره هرمز اولین میزبان‌های اجرایی این طرح در سطح استان در هفته سوم تیرماه از ۱۷ لغایت ۲۰ تیرماه خواهند بود.

وی اضافه کرد: در فصل اول این طرح بزرگ و ارزشمند قرآنی تحت عنوان شهر من شهر نماز در بیش از ۱۰ شهرستان استان بالغ بر ۴ هزار و ۵۵۰ مربی، معلم پایه اول دوره ابتدایی و مادران در این طرح شرکت کردند.

رجبیان افزود: هدف از برگزاری طرح شهر من، شهر قرآن، توانمند سازی مربیان قرآنی و معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی است که در حوزه آموزش هدفمند قرآن کریم به کودکان با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ابزار فرهنگی هنری همچون شعر، اشاره، قصه، بازی، رنگ خوانی و بخش خوانی اجرا خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مهدی فاضلی مدرس کشوری شهر نماز، شهر قرآن و دارنده بیش از ۷ رتبه کشوری در جشنواره‌های متنوع، شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز برای کودکان در کشور می‌باشد که مبدع و مدرس این طرح استانی است.

مصطفی رجبیان همچنین اذعان کرد: وی سابقه برگزاری بیش از هزار دوره کشور را دارا است و آموزش به کودک را دارای دو مولفه مهم می‌داند. نخست اینکه آموزش باید با زبان کودک یعنی شعر و قصه، بازی و نمایش و کاردستی و روش‌های یاددهی و یادگیری باشد و در مرحله دوم باید با ابزار دیداری شنیداری و بصورت تعاملی باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش رایگان یک هزار مربی و مادر به شیوه‌های آسان سازی و لذت بخش نماز و قرآن یک فعالیت استراتژیک و خانواده بنیان است، گفت: این طرح بزرگ در بهترین استان و با بهترین شکل حمایتی آغاز شده است و در دو فصل شهر من، شهر اهل بیت و شهر مادران قرآنی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایبنا، ایجاد شبکه ای از مربیان قرآنی آگاه و مسلط به روش‌های نوین و موثر از اهداف بلند در این طرح است و این رویداد فاخر زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی، آموزش اثربخش، و توجه به قشر تاثیر پذیر کودک را فراهم خواهد ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها