پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کتاب «شهیدان خدمت» در نمین رونمایی شد

اردبیل- بمناسبت روز قلم کتاب «شهیدان خدمت» سروده های شعرا در سوگ شهید جمهور و یارانش در شهرستان نمین رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمین، این کتاب ۱۴ تیرماه در مراسم محفل شعر شهدای آسمانی در شهرستان نمین با حضور استاندار اردبیل و سایر مسئولان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در این کتاب ۱۷۰ شعر از شاعران ۲۳ استان آمده که طی فراخوانی بعد از شهادت رئیس جمهور شهید و یارانش جمع آوری شده بود.

امیر رجبی این اثر را مجموعه ادبی و فرهنگی نفیس خواند و بیان کرد: پیشنهاد جمع‌آوری اشعار و چاپ کتاب را مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه داده بود و احد پیشگر شاعر، ناشر و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان نمین این اثر را برای چاپ آماده کردند.

امام جمعه شهرستان نمین نیز در این مراسم، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی معیارهای یک رئیس جمهور مردمی را به نمایش گذاشت و چاپ مجموعه‌های ادبی از ایشان و یارانش فعالیت ادبی زیبایی است.

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده با بیان اینکه یاد و نام شهیدان خدمت همیشه زنده است، عنوان کرد: بیشتر ما با شعرای مرثیه‌سرای نامدار اردبیلی همچون یحیوی، منزوی و انور بزرگ شده‌ایم و سروده‌های زیبا و عاشورایی آنها ازبر هستیم و سروده های موجود در این کتاب نیز همچون شعرای آن بزرگان بر دل می نشیند چرا که سخن از انسان های پاک سرشت به میان آورده است.

در این مراسم که با مداحی و شعرخوانی شاعران همراه بود و کتاب شهیدان خدمت مجموعه تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین و انجمن شعر و ادب و موسسه آوای تمدن نمین توسط استاندار اردبیل رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها