دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
اجرای طرح کتابخوانی «ایوان کاغذی من» با محوریت کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ سال در یزد

یزد - مدیر مسئول موسسه پاژایوان یزد از اجرای طرح «ایوان کاغذی من» با رویکرد کتاب و کتابخوانی به صورت پایلوت در استان یزد و سپس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، پوریا پیراسته، عصر دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: این روز، روزی است که فردی از دل و جان برای کودکان و نوجوانان نوشت و ماندگار شد و روز درگذشت وی نیز به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موسسه پاژایوان بیان کرد: موسسه ما موسسه چند منظوره فرهنگی هنری است که تمرکز اصلی آن روی ترویج کتاب و کتابخوانی است.

پیراسته ادامه داد: حاصل نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و ارتباط با والدین و دغدغه ما در خصوص کتاب و کتابخوانی به طرح «ایوان کاغذی من» رسیده است.

وی بیان کرد: اگرچه امروز شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرده اما هنوز فرهنگ همسویی با کاغذ و قلم و نوشتار دارد.

پیراسته گفت: طرح دیوار کاغذی من تمرکز روی کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۷ سال دارد و سعی ما خواندن کتاب خوب است که در این طرح شناسایی چالش‌ها برای رسیدن به این طرح از جمله اقدامات اصلی بود.

وی ادامه داد: دسترسی به کتاب خوب، ایجاد فرصت کتاب خوب برای فرزندان از جمله اهداف ما در این طرح بوده است.

این فعال حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد بیان کرد: با عضویت در این رویداد کارشناسان و تسهیل‌گران کتاب کودک و نوجوان موسسه طی مصاحبه حضوری و یا تلفنی سلیقه فرزند شما و علایق او در کتاب‌خوانی را شناسایی می‌کنند تا کتاب مناسب و مطابق با خواسته‌های آنها تهیه و ارسال شود.

وی گفت: تضمین ارسال کتاب‌های برگزیده، دریافت کتاب برابر با مبلغ اشتراک، تضمین تعویض کتاب، ارسال بسته‌های تشویقی و … از جمله ویژگی‌های این طرح بوده است.

پیراسته گفت: در دوره ای در جام باشگاه‌ها توانستیم بیشترین آمار توزیع کتاب را داشته باشیم و در روستاها و نقاط دوردست کتاب را ارایه کردیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح «ایوان کاغذی من» بیان کرد: این طرح نیاز است تا به خانواده‌ها معرفی شود زیرا می‌تواند نیاز خانواده‌ها و مخاطبان را نسبت به کتاب برآورده کند.

مدیر مسئول موسسه پاژایوان گفت: در این طرح خانواده اشتراک یک ساله تهیه می‌کند و پس از فرایند مصاحبه با حضور تسهیل‌گر، خانواده‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه فرزندشان کتاب‌های مختلف را دریافت کنند.

پیراسته گفت: در این طرح هفت مرحله ارسال کتاب رایگان انجام می‌شود و در هر دوره ای نیز کارگاه های رایگان کتابخوانی نیز برگزار می‌شود و بر اساس طیف سنی برداشت. های مخاطبین بررسی می‌شود.

حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌یزد نیز در این مراسم گرامیداشت سالروز درگذشت مهدی آذریزدی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر وظایف خود در زمینه کتاب و کتابخوانی بر ترویج این فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: اداره کل خود را موظف دانسته در زمینه کتاب و ترویج آن اقدامات متعددی را برگزار کند.

دشتی بیان کرد: موسسات فرهنگی هنری متعددی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی آغاز به کار کرده‌اند که فعالیت خوبی را در این زمینه داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایوان کاغذی من افزود: این طرح نوآورانه و خلاقانه و مفید است که اداره کل نیز سعی کرده حمایت معنوی نیز به آن داشته است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: استفاده از متخصصان در زمینه کتاب و کتابخوانی یکی از نقاط قوت این طرح است که به خوبی می‌تواند راهنمای خانواده‌ها باشد.

وی افزود: یزد با توجه به غنای فراوانی که در زمینه عزاداری دارد به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود و امروز میزبان توجه به طرح‌های بسیار خوبی که در زمینه کتاب و کتابخوانی دارد می‌توان یزد را پایلوت در این زمینه معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط