سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
پادکست «رادیو خرمالو» پربازدید شد

همزمان با انتشار سومین اپیزود از پادکست نوجوان «رادیو خرمالو» با عنوان «کتابی بخوانم که سال‌ها از نوشته شدنش می‌گذرد اما همچنان خواننده دارد»، بازدید این پادکست در کست باکس به بیش از ده هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیراه نیست اگر پادکست تازه از راه رسیده‌ی «رادیو خرمالو» را پربازدیدترین پادکست فارسی نوجوان بنامیم. پادکست «رادیو خرمالو»، سلسله پادکست‌هایی است که با نگاهی ویژه به کتاب، برای نوجوانان و با موضوع رمان نوجوان همزمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اردیبهشت‌ماه منتشر شد و تنها با انتشار دو اپیزود به بیش از ۱۶ هزار دنبال‌کننده رسید.

امروز، هجدهم تیرماه، همزمان با «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان»، سومین شماره از پادکست «رادیو خرمالو» با نویسندگی و اجرای معصومه توکلی -نویسنده، منتقد کتاب و مدرس کتابخوانی- منتشر شد.

معصومه توکلی از فعالین حوزه‌ی کتاب کودک و نوجوان است که سال‌ها در لباس آموزگاری و در زنگ کتابخوانی، از نزدیک با این گروه سنی در تعامل بوده است. توکلی در هر اپیزود از پادکست «رادیو خرمالو»، با تجربه‌ای که سال‌ها در دنیای کتاب‌ها و نوجوانان دارد، کتاب‌هایی با موضوعات مشترک فانتزی که لزوماً معروف نیستند اما حتماً خواندنی هستند را از نویسندگان ایران و جهان معرفی خواهد کرد.

سازندگان پادکست «رادیو خرمالو» معتقدند معروف و مشهور بودن الزاماً دلیل خوب بودن یک کتاب نیست؛ ممکن است هیچ کتاب‌فروشی، کتاب‌هایی که در «رادیو خرمالو» معرفی می‌شود را پشت ویترین کتابفروشی‌اش نگذارد اما مهم این است که کتاب‌های خوبی در جهان وجود دارند که هیچ وقت به این درجه نمی‌رسند که مشهور شوند و اسمشان در فهرست‌های معروف بیاید و «رادیو خرمالو»، مخاطبانش را به کشف آن‌ها می‌برد.

البته که کتاب‌های معروف و مشهور هم در پادکست خرمالو هستند و مهم‌تر از همه اینکه کتاب‌هایی در این پادکست معرفی می‌شوند که در پایان خوانش آن‌ها، امتیاز «از خواندنش راضی‌ام» را از خوانندگانشان دریافت می‌کنند.

در هر اپیزود «رادیو خرمالو» رمان‌هایی انتخاب و معرفی می‌شوند با دسته‌بندی‌های فانتزی، مثلاً «کتاب‌هایی بخوانم که خواندنش مثل سفر به یک دوره‌ی تاریخی خاص است» یا «کتاب‌هایی بخوانم که قهرمانش یک دختر جوان است» یا «کتاب‌هایی بخوانم که داستانش در مدرسه اتفاق افتاده است» و یا «کتاب‌هایی بخوانم که در داستانش احساسات نژادپرستانه را درک کنم» و…

پیش از این دو اپیزود از این پادکست با عنوان «می‌خواهم کتابی بخوانم که قهرمانش یک دختر جوان باشد» «می‌خواهم کتابی بخوانم درباره آدم هایی که همرنگ جماعت نبودند» منتشر شده بود. سومین اپیزود از مجموعه پادکست‌های «رادیو خرمالو» با عنوان «کتابی بخوانم که سال‌ها از نوشته شدنش می‌گذرد اما همچنان خواننده دارد» هم اکنون در پادگیرهای «کست باکس» و «شنوتو» منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند این پادکست را از اینجا گوش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها