چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» تحلیل و بررسی شد

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» تحلیل و بررسی شد.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از تحلیل و بررسی کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» در نشست سه‌شنبه شب «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس در بخش کودک کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس خبر داد.

این کنشگر حوزه کودک گفت: در این نشست که با روز سوم محرم همزمان شده بود به موضوع فضائل اخلاقی، اندیشه فردی، ریشه‌های شخصیتی، وجوه اجتماعی زندگی و قیام حسین بن علی (ع) امام سوم (۴ تا ۶۱ هجری قمری) در قالب ۱۰ حدیث از امام حسین (ع) و مطالب مرتبط به زبان ساده، قابل فهم و روزآمد برای کودکان و نوجوانان پرداخته شد.

والا ادامه داد: کتاب خورشید از روز یازدهم تابید، با عنوان گفتارهایی برای کودکان و نوجوانان درباره جنبه‌های اخلاقی و انسانی نهضت حسینی است و این اثر، بازتاب گفتارهایی است که در خلال نشست‌هایی در دهه اول محرم ۱۴۴۴ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد، پدید آمد.

این نویسنده هرمزگانی با اذعان به اینکه در این کتاب ۱۰ گفتار از ۱۰ روایت امام حسین (ع) نقل شده است، بیان کرد: هر گفتار به یکی از جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی اشاره دارد. به عنوان مثال در گفتار دوم این کتاب این حدیث از ابا عبدالله الحسین نقل شده است که بخشنده ترین مردم کسی است که به آنکه چشم امید نبسته، بخشش کند.

امیر حسین والا اضافه کرد: در بخش اول این جلسه کودکان و نوجوانان نظرات خود را در این مورد بیان داشتند و در مورد مفاهیم امروزی این روایت از جمله شاد کردن دیگران، محبت کردن بی‌دریغ و شگفت زده کردن با مهربانی گفت‌وگو کردند.

این ناشر هرمزگانی با اشاره به حدیث بخش دوم کتاب از امام حسین علیه السلام که می‌فرماید: وقتی برادر دینی‌ات از تو جدا شد، سخنی پشت سر او نگو مگر اینکه دوست داری او پشت سر تو آن را بگوید، توضیح داد: در این بخش هم کودکان و نوجوانان درباره ناپسند بودن پشت سر دیگران صحبت کردن سخن گفتند و دانستند که غیبت دوستی‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش ایبنا، «خورشید از روز یازدهم تابید» ویژه گروه سنی «ب و ج»، به قلم امیر حسین والا است که نشر «سومیتا» آن را در ۲۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سال ۱۴۰۱ روانه بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها