چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
«از چشمه بقا» منتشر مي‌شود

بخشي از سروده‌هاي حكيمه دبيران در مجموعه‌اي با عنوان «از چشمه بقا» توسط انتشارات تكا و در 130 صفحه منتشر و به زودي روانه بازار كتاب مي‌شود./

دبيران درگفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين مجموعه شعر گفت: اين مجموعه شامل 60 قطعه شعر در قالب عروضي و با مضامين انقلابي و مذهبي است.

وي با تاكيد بر مضامين مشترك تمام سروده‌هايش افزود: اشعار اين مجموعه از نظر مضمون، نزديكي بيشتر به يكديگر دارند. به همين دليل آن‌ها را در مجموعه‌اي جداگانه گردآوري كرده‌ام و همين روزها روانه بازار كتاب مي‌شود.

در ادامه، دبيران به پيشنهاد برخي از استادان زبان و ادب فارسي براي استخراج اشعار ابراهيم قوام فاروقي و بزرگان شعر فارسي از فرهنگ‌ لغت «شرفنامه منيري» يا «فرهنگ ابراهيمي» اشاره كرد و اظهار داشت: «شرفنامه منيري» در قرن نهم هجري نوشته شده و حاوي اشعار بسياري براي استخراج و انتشارشان در مجموعه‌اي مستقل است. اين فرهنگ لغت شامل اشعار ابراهيم فاروقي و شاهد مثال‌هايي از شاعراني چون فردوسي و حافظ مي‌شود.

وي اين كتاب را در سال 85 توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انساني و در جلد منتشر كرده است. درجلد نخست آن مداخل مربوط به حروف «آ» تا «ج» و جلد دوم «س» تا «ن» گنجانده شده است.

دبيران افزود: استخراج اشعار شاعران را از اين فرهنگ‌ لغت آغاز كرده‌ام و اميدوارم در چند ماه آينده به پايان برسد و در كتابي مستقل توسط همان انتشارات منتشر شود.

وي در ادامه از ديگر كتاب‌هاي در دست انتشار خبر داد و اظهار داشت: تصحيح خلاصه شرح «گلشن راز لاهيجي» از نيمه گذشته و تصحيح و مقابله نسخه خطي «گلشن راز» شيخ محمود شبستري به پايان رسيده و اين روزها مشغول اضافه كردن توضيحات و تعليقات آن هستم.
اين شاعر نسخه خطي اين كتاب را متعلق به كتابخانه مركزي نيويورك معرفي كرد و افزود: اين نسخه مربوط به قرن نهم است و من آن‌را با دو نسخه چاپي ديگر مقايسه كرده‌ام. اميدوارم هرچه سريع‌تر بتوانم اين دو كتاب را منتشر كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط