دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
جذب منابع مطلوب برای تکمیل موزه دفاع مقدس اهواز

خوزستان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان از جذب منابع خوب برای تکمیل موزه دفاع‌مقدس اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سردار عبدالرضا مرادحاجتی در جلسه فنی، مهندسی مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع‌مقدس استان اظهار کرد: خوزستان به علت نقش بی‌بدیل و مهمی که در دوران دفاع‌مقدس داشت دارای پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس است که از این حیث در کشور کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان افزود: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه استان در اهواز به مساحت بیش از ۱۰ هکتار در حال ساخت است و ضرورت دارد که همه استان بسیج شوند تا بتوانیم از این شناسنامه فاخر فرهنگی و ارزشی بهره‌برداری کنیم.

مرادحاجتی با بیان اینکه نسل امروز را نمی‌توان با شیوه‌های سنتی اغنا کرد، ادامه داد: ضرورت دارد که موزه‌های دفاع‌مقدس را با ابنیه‌هایی جذاب و محتوایی غنی که ترکیبی از ابزار و ادوات سنتی و مدرن دوران جنگ است مهیا کنیم تا ابهامی در خصوص آن دوران پرافتخار در ذهن جوانان ما باقی نماند.

وی یادآور شد: موزه‌های دفاع‌مقدس خرمشهر، آبادان، دزفول و سوسنگرد سال‌ها میزبان هم‌وطنان عزیز است که همه در مسیر راهیان نور قرار دارند و امیدواریم که هرچه سریع‌تر شاهد گشایش فاز اول موزه دفاع‌مقدس در اهواز نیز باشیم.

وی تصریح کرد: منابع خوبی برای موزه دفاع‌مقدس اهواز جذب‌شده و پس از عبور از فصل گرما که کار را کمی کُند کرده، در صدد هستیم که با سرعت بیشتر و بهتری این طرح را به سرانجام مطلوب برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها