جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
مطالعه آثار شهید مطهری یک ضرورت است

مازندران- عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: سادگی، مطمئن بودن و کامل بودن از ویژگی‌هایی است که می‌توان برای آثار شهید مطهری برشمرد و در این زمینه می‌توان به شفافیت هم اشاره کرد و معتقدیم مطالعه آثار شهید مطهری یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، علی غلامی عصر پنجشنبه در نشست «از منتظران اباعبدالله تا منتظران اباصالح» و مروری بر کتاب‌های شهید مطهری و بنیاد شهید پالیزوانی اظهار کرد: اینکه خداوند در قرآن، مومنان را مامور به صبر، مصابره و مرابطه می‌کند، در واجبات باید صبوری کرد، در مصیبت باید همدیگر را توصیه به صبر کرد و مرابطه هم باید در مقام حمایت از امام زمان باشد.

وی با بیان اینکه مصابره به معنای دعوت کردن یکدیگر به صبر است، افزود: مرابطه در اصطلاح به معنای رابطه انسان با سایران بوده و رستگاری در گرو صبر، مصابره و مرابطه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه جمع شدن مومنان دور هم به اندازه‌ای اهمیت دارد که درباره آن آیه نازل شده است، گفت: سه مومن که دور هم جمع می‌شوند به تعداد آنها از ملائک در جمع آنها حاضر شده و به دعای خیر مومنان آمین می‌گویند و این برکت جمع مومن در دنیا است، برکاتی هم در آخرت دارد، مانند اینکه نویسنده‌ای کتابی می‌نویسند و از دنیا می‌رود، برکت خواندن کتاب، به نویسنده آن می‌رسد.

غلامی با بیان اینکه اصل جمع شدن، ارتباط و مرابطه مهم بوده و در امت آخرالزمان این مسئله مهم‌تر شده است، تصریح کرد: مومنان همدیگر را حفظ می‌کنند و کسی که از جمع، جدا باشد شکار شیطان می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بسترهای گناه بسیار متنوع شده است، ادامه داد: زندگی حلال از کسب درآمد تا همه موارد سخت شده چون ظرافت‌های رانت‌خواری و ویژه‌خواری زیاد شده است.

وی با بیان اینکه در این افزایش بستر گناه، در معنویت نباید تک‌خوری کرد، افزود: وظیفه خواص دستگیری از دیگران است و نسبت به دیگران مسئول هستند برخی قلاب گرفته‌اند که در این جایگاه قرار ایستاده‌ایم، این ضرورت‌ها برای ما تکالیفی ایجاد می‌کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در بخش دیگری از سخنان خود درباره آثار شهید مطهری، اظهار کرد: مستدل بودن از ویژگی‌های آثار شهید مطهری است و مقام معظم رهبری معتقد هستند آثاری مطهری پایه‌گذار مبنای فکری جمهوری اسلامی است.

غلامی ادامه داد: سادگی، مطمئن بودن و کامل بودن هم از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان برای آثار شهید مطهری برشمرد و در این زمینه می‌توان به شفافیت هم اشاره کرد و معتقدیم مطالعه آثار شهید مطهری یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها