دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
«شیشه عطر»؛ روایت خاطرات مادر نخستین ذبیح فاطمیون

خراسان‌رضوی- کتاب «شیشه عطر؛ زندگی‌نامه و خاطرات مادر شهید رضا اسماعیلی»، نخستین ذبیح فاطمیون در جوار حرم مطهر حضرت رضا (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: سخنان شهدا و حرفِ دل خانواده شهدا باید شنیده شود، این رسالتی است که بر دوش تک تک ما قرار دارد.

سردار یوسفعلی‌زاده با تأکید بر ظرفیت بالای قلم‌فرسایی در حوزه شهدای مدافع حرم افزود: افرادی که در حوزه هنر و اندیشه فعالیت می‌کنند و دستی بر قلم دارند، باید در تبیین راه نورانی شهدا اقدام کنند.

در ادامه وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره «شهدای مدافع حرم» بیان کرد: حرکت مدافعان حرم، حرکتی نمادین در دفاع از ارزش‌های اسلامی است. در واقع، این شهدا در قحطی فریاد، فریادگر دفاع از حق شدند.

ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون در این مراسم با تأکید بر دل دریایی و نگاه ژرف جوانان فاطمیون، بیان کرد: مردان ما تکلیف و ایمان راسخ خود را در این مسیر انتخاب کردند، در این میان، چه انتخاب خوش فرجامی داشتند که سر دادند، اما سنگر ندادند.

همچنین در این مراسم شمیلا ترکی‌زبان، نویسنده کتاب شیشه عطر با بیان اینکه این کتاب نخستین اثرش بوده است، از تمامی افرادی که در تدوین و نشر آن یار و یاورش بودند، تقدیر و تشکر کرد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی، خانواده شهدا، نویسندگان و کارشناسان ادبیات دفاع مقدس و مقاومت، در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش ایبنا پخش کلیپ‌هایی با محوریت شهید رضا اسماعیلی و تقدیر از مادر شهید اسماعیلی و نویسنده اثر، از دیگر بخش‌های این مراسم رونمایی کتاب بود. سید علیرضا مهرداد، نویسنده شناخته‌شده مشهدی نیز به عنوان مجری در این برنامه حضور داشت.

اجرای آیین رونمایی کتاب شیشه عطر به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با همکاری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، انجمن ادبی «نورا» و انتشارات «یاران رضا (ع)»، انجام شد.

این اثر براساس خاطرات شهربانو سابقی فضلی، مادر رضا اسماعیلی، شهید مداع حرم و اولین ذبیح فاطمیون، توسط شمیلا ترکی‌زبان (شکیبا)، نگارش یافته و از سوی انتشارات یاران رضا (ع)، در ۲۴۰ صفحه، در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها