دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
مدعیان آزادی بیان تحمل شنیدن نوای قرآن را ندارند/ رقابت ۱۵۰ نفر در مسابقات قرآنی

آذربایجان‌غربی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدعیانی که ادعای آزادی بیان را دارند تحمل شنیدن صدای قرآن را ندارند و به همین خاطر در صدد مقابله با آن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، عصر یکشنبه، در آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان‌غربی گفت: مدعیانی که ادعای آزادی بیان را دارند تحمل شنیدن صدای قرآن را ندارند و به همین خاطر در صدد مقابله با آن هستند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر باید قرآن را با تدبر و تامل قرائت کرد و قرآن کتابی است که اگر مقداری با آن انس واقعی پیدا کنیم و با تفکر بخوانیم زندگی انسان را تغییر می‌دهد پس در طول تاریخ برخی با شنیدن یک آیه از قرآن کل زندگی‌شان دستخوش تغییر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر به واقع گوش جان به قرآن داشته باشیم زندگی و وجود بشری را تغییر می‌دهد به همین خاطر دشمنان نمی‌توانند با قرآن مقابله کنند و به همین سبب دست به آتش‌سوزی قرآن زده و گمان می‌کنند با سوزاندن آن قرآن نابود می‌شود.

وی خطاب به فعالان قرآنی و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اظهار کرد: قرآن را با تدبر و تانی بخوانید زیرا با تامل و تدبر خواندن قرآن زندگی ما را تغییر می‌دهد و راه جدیدی در برابرمان ترسیم می‌کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: اگر قرآن کریم واقعاً با تدبر و تامل و تانی خوانده شود، تغییرات بزرگی را در زندگی فرد به وجود آورده و سعادت را نصیب او می‌کند.

قریشی گفت: قرآن بشر را از تاریکی و جهالت نجات می‌دهد و کسی که زندگیش با قرآن عجین شود، بدون شک راه روشنی در پیش خواهد داشت.

مدعیان آزادی بیان تحمل شنیدن نوای قرآن را ندارند/ رقابت ۱۵۰ نفر در مسابقات قرآنی

رقابت ۱۵۰ نفر در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی هم در آغاز این مراسم اظهار کرد: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت ۱۵٠ نفر در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با بیان اینکه ۶۵۰ نفر در این جشنواره قرآنی گسترده ثبت نام کرده بودند، گفت: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب در مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان و دعاخوانی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، افزود: این بار مرحله کشوری به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

وی در مورد برندگان بخش خواهران گفت: براساس رای هیات داوران در رشته تحقیق مقام اول را زهرا عدالتی از شهرستان سلماس و رتبه دوم را ناهید شادبخش از شهرستان ارومیه کسب کردند.

جوانبخت افزود: همچنین در رشته ترتیل مهسا صمدی از شهرستان میاندوآب مقام اول، فاطمه نجفی از شهرستان ماکو مقام دوم و مهدیه جهاندیده از شهرستان ارومیه رتبه سوم را ازآن خود کردند.

وی ادامه داد: در رشته حفظ کل سمیرا سبزی فروش از شهرستان خوی مقام اول، رقیه علی اصغری از شهرستان ارومیه مقام دوم و لیلا اجلالی از شهرستان ارومیه مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بان اینکه در حفظ ۲۰ جزء زهرا حسنی از شهرستان ارومیه مقام اول و رعنا محمدی از شهرستان ارومیه مقام دوم را کسب کردند، افزود: در حفظ ۱۰ جزء سهیلا برادری از شهرستان تکاب مقام اول، فاطمه بونده از شهرستان ارومیه مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در حفظ پنج جزء کبری فرج زاده از شهرستان ارومیه مقام اول، حاجیه بنده لویی از شهرستان خوی رتبه دوم و فریبا علیزاده از شهرستان ارومیه مقام سوم را کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی یادآور شد: همچنین در دعا خوانی زینب زرپرور از شهرستان خوی مقام اول و نسرین اکبری از شهرستان سلماس مقام دوم را کسب کردند.

وی همچنین با اشاره به نفرات برتر بخش برادران نیز افزود: براساس رای هیات داوران در رشته تحقیق سجاد علی پور از خوی مقام اول را کسب کرد، بابک اشرافی از تکاب دوم شد و علی حسینی از میاندوآب به مقام سوم رسید.

جوانبخت اضافه کرد: در بخش رشته ترتیل محمدرضا فتوحی از تکاب در رتبه نخست ایستاد، رضا سلطانی از خوی و یاسین اشکوری از مهاباد رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه در بخش حفظ کل سینا طلایی، مهدی شکوهی و سیدعلی عباس پور، هر سه از ارومیه اول تا سوم شدند، ادامه داد: در حفظ ۲۰ جزء نیز بهرام شاه ویران و رضا مددی از ارومیه به ترتیب اول و دوم شدند و رتبه سوم به علی محمدنژاد از خوی رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در حفظ ۱۰ جزء هم امید قاسمی و حسین شکراللهی از ارومیه مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و بهمن فیروزی از خوی سوم شد.

وی افزود: در بخش دعا خوانی حافظ علیزاده از شوط مقام اول را کسب کرد و عمار قلی پور از ارومیه رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

جوانبخت با اشاره به اینکه در رشته اذان صمد محمدپور از ارومیه به رتبه نخست دست یافت، محمد محمدی از ارومیه در رتبه دوم ایستاد و محمدحسین ابراهیم پور از خوی به مقام سوم رسید، اظهار کرد: در بخش حفظ کل زیر ۱۸ سال نیز علی نقی لو از خوی اول شد و در بخش تحقیق این گروه سنی، مبین نصیری از شهرستان ارومیه به مقام نخست دست یافت.

به گزارش ایبنا؛ در این آیین از برگزیدگان چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها