سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
داریوش عابدی: جشنواره ملی در انتخاب آثار برگزیده برخورد سلیقه‌ای ندارد

نویسنده کتاب «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» بیان کرد: این جشنواره در صورتی می‌تواند به عنوان یک جشنواره ملی جایگاه واقعی خود را پیدا کند که در انتخاب آثار برگزیده، دچار برخوردهای سلیقه‌ای و جداکردن نویسنده‌ها و آثارشان به خودی و غیرخودی نشود.

داریوش عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره رمان نوجوان «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» بیان کرد: هدف من از نوشتن این رمان، آشنایی نوجوانان با قصه‌های پیچیده و زیبای کتاب «هزار و یک شب» بود.

او افزود: این رمان، پس از «جزیره»، «سینما سوگل و مادربزرگ»، «افسانه سهند و سندباد» و… هفتمین رمان نوجوان من است. البته پس از آن رمان دوجلدی «دهکده‌ی وحشت» نیز به کوشش انتشارات قدیانی منتشر شد.

نامزد بخش داستان بلند و رمان جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان درخصوص چشم‌اندازی که می‌توان برای این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی متصور بود، توضیح داد: فکر می‌کنم پاسخ این سوال را می‌توان در خودِ پرسش پیدا کرد. این جشنواره در صورتی می‌تواند به عنوان یک جشنواره ملی جایگاه واقعی خود را پیدا کند که در انتخاب آثار برگزیده، دچار برخوردهای سلیقه‌ای و جداکردن نویسنده‌ها و آثارشان به خودی و غیرخودی نشود.

گفتنی است، کتاب «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» به قلم داریوش عابدی از انتشارات قدیانی در فهرست نامزدهای بخش داستان بلند و رمانِ نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط