سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
تور تابستانی قشم، ارزان حتی در تعطیلات شهریور ۱۴۰۳

در تابستان و به خصوص در ماه شهریور، قیمت تورهای داخلی و خارجی افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند. اما این موضوع برای مقاصد جنوب کشور متفاوت است. از جزایر داخلی نظیر قشم و کیش گرفته تا دبی و عمان، همه‌ی این مقاصد با کاهش قیمت تورهای خود مواجه شدند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در تابستان و به خصوص در ماه شهریور، قیمت تورهای داخلی و خارجی افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند. اما این موضوع برای مقاصد جنوب کشور متفاوت است. از جزایر داخلی نظیر قشم و کیش گرفته تا دبی و عمان، همه‌ی این مقاصد با کاهش قیمت تورهای خود مواجه شدند. اما در بین این مقاصد ارزان‌ترین شهر، قشم است که در تابستان روزهای ارزان‌تری را هم تجربه می‌کند. حتی اگر مسافران بخواهند تور قشم دقیقه ۹۰ را در شهریور هم رزرو کنند، بازهم باید هزینه کم‌تری نسبت به بیش از ۹۰ درصد مقاصد داخلی پرداخت کنند.

عوامل کاهش قیمت تور قشم در تابستان چیست؟

اکثر مسافران ترجیح می‌دهند با وجود تعطیلات تابستانی، فصلی دیگر را برای سفر به قشم انتخاب کنند. طبعاً با کاهش تقاضای مسافران در تابستان، قیمت تورها نیز کاهش پیدا می‌کند. اما چه عواملی باعث شده که تقاضا برای رزرو تور به مقصد این شهر و به تبع آن قیمت تور قشم نیز کاهش یابد؟

تب دنگی باعث کاهش قیمت‌ها شد!

بسیاری از مسافران مقاصد جنوب کشور از جمله کیش و قشم به دلیل شرایط شیوع تب دنگی در شهرها، سفر خود را به این دست مقاصد به تعویق انداختند. هرچند که در شهریور و مهر هم امکان شیوع این بیماری در شهرهای گرم و مرطوب کشور وجود دارد، اما بسیاری از مسافران تصمیم بر سفر در این ایام را دارند. شاید دلیل اصلی آن هم بهبود شرایط آب‌وهوایی در شهریور ماه باشد.

دمای بالای قشم در تابستان؛ عامل کاهش مسافران

در حالی که دمای هوای قشم در تابستان تا ۴۶ درجه هم می‌رسد، با پایان مرداد دمای هوا نیز کاهش می‌یابد. دمای هوا در این ماه نهایتاً به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد تا مسافران بتوانند با خیال راحت‌تری راهی سفر به این شهر شوند. البته باید در نظر داشته باشید که بهتر است برای تفریح و گشت‌وگذار در این شهر، شب‌ها را انتخاب کنید. با غروب آفتاب احتمال بروز مریضی‌های پوستی همچنین در این ایام، آب‌وهوای قشم مرطوب نیست. به همین دلیل امکان استفاده از تفریحات آبی هم وجود دارد.

تعطیلات، فرصت مناسب برای رزرو تور قشم

وجود تعطیلات متعدد در شهریور باعث شده است که مسافران بتوانند با یک یا دو روز مرخصی تورهای ۴ و ۵ روزه به مقصد این شهر را رزرو کنند. ضمن اینکه در این ایام خانواده‌هایی که محصل دارند هم امکان سفر با خیال راحت را دارند. البته باید در نظر داشته باشید که بهتر است برخی افراد تور قشم را در این ماه به خصوص به صورت زمینی رزرو نکنند.

تور تابستانی قشم، ارزان حتی در تعطیلات شهریور ۱۴۰۳

با خردسالان و سالمندان در شهریور راهی قشم نشوید!

بهتر است تور قشم شهریور را به همراه خردسالان و سالمندان رزرو نکنید. به دلی شرایط نامناسب آب‌وهوایی در قشم و وجود دمای بالا، احتمال گرمازدگی این دست مسافران نسبت به گردشگران بزرگسال بیشتر است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به قشم با این دست افراد، فصل پاییز را به جای شهریور برای رزرو تور انتخاب کنید.

آیا قیمت تور قشم در تعطیلات شهریور هم ارزان است؟

قیمت تور قشم علاوه‌بر اینکه در روزهای عادی شهریور ارزان است، در روزهای تعطیل هم به دلیل دمای بالای قشم افزایش چندانی پیدا نمی‌کند. شما می‌توانید تورهای قشم را در این مدت رزرو کنید و هزینه‌های خود را تا حد ممکن کاهش دهید. البته باید در نظر داشته باشید که در صورت تعلل در رزرو تور، ممکن است هزینه‌های سفرتا تا حد زیادی افزایش یابد. پس برای رزرو تور با قیمت مناسب در تعطیلات باید مواردی را به دقت در نظر بگیرید.

یرای کاهش بیشتر هزینه‌ها چه کار کنیم؟

بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تور قشم در شهریور، رزرو تور قشم از چند روز قبل از سفرتان است. به‌این‌ترتیب می‌توانید از افزایش هزینه‌های سفر جلوگیری کنید. ضمن اینکه می‌توانید با تغییر در ساعات پروازی یا انتخاب اتاق‌هایی با ویوی شهر از هزینه‌های خود بکاهید. معمولاً پروازهای رفت بعد از ساعت ۲ نسبت به پروازهای قبل از این ساعت ارزان‌تر هستند. همچنین تورهایی که اول هفته یا وسط هفته و در روز کاری رزرو می‌کنید، ارزان‌تر هستند.

تور تابستانی قشم، ارزان حتی در تعطیلات شهریور ۱۴۰۳

لحظه آخر با تورهای قسطی به فکر شماست!

شما می‌توانید برای پیدا کردن راه‌های دیگر در جهت کاهش هزینه‌های سفرتان با آژانس‌های معتبر تماس گرفته یا به سایت‌های گردشگری مختلف مراجعه کنید. سایت لحظه آخر یکی از این سکوهای فروش تور به حساب می‌آید. برای رزرو از این سایت می‌توانید با کارشناسان آژانس‌های مسافرتی همکار با لحظه آخر تماس گرفته تا این افراد شما را راهنمایی کنند. البته در سایت لحظه آخر امکان خرید قسطی تور قشم را هم برای شما فراهم کرده است. در این سایت می‌توانید با پرداخت مبلغی (حدوداً ۲۰ درصد کل هزینه) برای خود و خانواده‌تان، پکیج مسافرتی مدنظرتان را به مقصد این جزیره را رزرو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها