چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
آئین رونمایی و نقد کتاب «قرارگاه گمنامان» برگزار شد

ایلام-آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب قرارگاه گمنامان در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، عصر روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه در آئینی از کتاب قرارگاه گمنامان نوشته افشین طاوسیان مقدم رونمایی و نقد و بررسی شد.

در این آئین، منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از همراهی و همگرایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس گفت: نقد و بررسی پیرامون کتاب، باید به طور جد در استان پیگیری شود.

سالم پوراحمد شاعر و نویسنده و منتقد نیز گفت: نشر کتاب یک مجاهدت است و خرسندیم از اینکه از رشادت رزمندگان گمنام، حماسه آفرینی صورت گرفته است و متأسفانه امروز در عرصه نشر، کتاب‌هایی چاپ می‌شود، که از قلم و شأن بسیار پائینی برخوردارند و ناشران باید میزان و معیار و حرمت قلم را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرارگاه گمنامان با نشآت گرفتن از حافظه پدری رزمنده، نوشته‌ای بی طرف و مورد توجه است، گفت: از محسنات این کتاب روایات حوادث بر اساس تاریخ، ذکر جزئیات، برجسته کردن خدمات ارتشی‌ها و جوانمردان دوران دفاع مقدس و معرفی دقیق نام‌ها و مکان‌هاست.

وی افزود: از نواقص کتاب می‌توان به عدم نام بردن نقل کننده خاطرات، که در مقدمه هم کمرنگ بود و فقدان فصل بندی، فقدان نمایه مکان‌ها و نام‌ها و نیز عدم اعلان گزاری و عدم استفاده از منابع نام برد.

در ادامه قاسم نظری نویسنده و منتقد و کارشناس نظامی گفت: در سطح استان کمتر کتابی دیده شده از سختی‌های دفاع مقدس، این گونه واضح قلم بزند.

آئین رونمایی و نقد کتاب «قرارگاه گمنامان» برگزار شد

نظری با اشاره به اینکه متن و نوشتار اصلی کتاب، خاطره نویسی است، و ۷ گام اصلی در خاطره نویسی وجود دارد، که در این کتاب کمتر این اصول رعایت شده است.

نظری ادامه داد: رنگ و شکل کتاب در خریداری آن بسیار تاثیرگذار و کتاب از طراحی جلد و نمایی ضعیف برخوردار است و از دیگر نواقص کتاب متن کتاب با مقدمه اول متفاوت است، خسته کننده بودن متن کتاب، گم بودن علائم نگارشی و ویراستاری، درج آمار و ارقام بدون اشاره به منابع نیز از ضعف‌های این کتاب است.

این برنامه با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت موسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام با مدیریت واحد زهرایی، خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با حضور منتقدان، نویسندگان و علاقه‌مندان برگزار شد.

آئین رونمایی و نقد کتاب «قرارگاه گمنامان» برگزار شد

به گزارش ایبنا، نشر قلاویزان‌‫ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، کتاب قرارگاه گمنامان، نوشته افشین طاوسیان‌مقدم (۱۳۶۹) را با ویراستار سکینه آزادی و نظارت نبی‌الله تبار، در ۳۵۵ صفحه در سال ۱۴۰۲ در نوبت اول چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها