سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کتابفروشی «واحه»؛ ۴ سال فعالیت و دستیابی به رکورد فروش کتاب

یزد- کتابفروشی واحه یزد با رویکرد جذب کودکان و نوجوانان توانسته علاوه بر ایجاد محیطی جذاب به امر فروش غیر حضوری نیز توجه کرده و رکورد فروش برخط کتاب را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، یکی از مکان‌های فرهنگی در هر شهر و کشوری برای نشان دادن میزان پیشرفت فرهنگی، کتابخانه‌ها و محل ترویج کتاب و کتابخوانی هستند.

کتابفروشی‌ها و رونق آنها نماد پیشرفت فرهنگی و نشان دهنده توجه مردم به این حوزه در سبد کالای آنها است.

در استان یزد نیز به تبع کشور، شاهد وجود کتابفروشی‌های متعدد هستیم که در مناطق مختلف پراکنده شده‌اند و به امر ترویج کتاب و کتابخوانی می‌پردازند.

کتابفروشی واحه یکی از این کتابفروشی‌ها است که در مرکز شهر یزد توانسته به خوبی جای خود را باز کرده و در زمینه فروش کتاب گام‌های مؤثری بردارد.

کسب رتبه برتر فروش آنلاین کتاب در دو سال متوالی، یکی از گام‌های مؤثر این کتابفروشی بوده که در مدت زمان چهار سال از فعالیت این کتابفروشی برداشته شده است.

سید فرزاد مدرسی فرد، مدیر کتابفروشی واحه یزد با معرفی کتابفروشی خود به خبرنگار ایبنا گفت: فروشگاه ما از سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرده و در این چهار سال سعی کرده‌ایم کارمان فقط فروش کتاب نباشد و به سایر مباحث فرهنگی نیز پرداخته شود.

کتابفروشی «واحه»؛ ۴ سال فعالیت و دستیابی به رکورد فروش کتاب

وی افزود: تقریباً در سه بخش در سه طبقه فعالیت داریم که زیرزمین مختص کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان و بخش همکف مربوط به کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی و دانشگاهی و طبقه بالا به کافه کتاب اختصاص یافته است.

مدرسی بیان کرد: در بخش کودک و نوجوان و کتاب‌های عمومی سعی کرده‌ایم با قرار دادن میز و صندلی و فضایی برای نشستن، فضایی را برای مطالعه کتاب فراهم کنیم تا مراجعه کنندگان با فراق بال به انتخاب کتاب مدنظر خود بپردازند.

وی ادامه داد: ما در مجموعه فرهنگی خود ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی را برگزار کرده‌ایم که رونمایی کتاب، جلسات مختلف دورهمی‌های کتابخوانی از جمله آن‌ها بوده است.

مدیر کتابفروشی واحه با اشاره به سامانه بازار کتاب بیان کرد: این سامانه به عنوان یکی از سامانه‌های در دسترس کتاب است که امسال نیز با رایگان شدن ارسال و بالا بردن سقف خرید، شاهد توجه به این حوزه هستیم اما متأسفانه بعد از نمایشگاه مشکلی در سامانه وجود دارد و محصولات نمایش داده نمی شود که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

کتابفروشی «واحه»؛ ۴ سال فعالیت و دستیابی به رکورد فروش کتاب

وی گفت: متأسفانه امروز سامانه بازار کتاب، گمنام است به همین دلیل نیازمند تبلیغ بیشتر است تا مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند.

مدرسی با اشاره به مشکلات در زمینه کتابفروشی‌ها بیان کرد: قیمت‌ها علیرغم استفاده از یارانه کتاب بسیار بالا است و خرید برای مردم مشکل است و این امر مهمترین مانع ترویج کتابخوانی در جامعه است.

کتابفروشی واحه یزد در مساحتب حدود ۳۵۰ متر مربع فعالیت دارد که توانسته در محیطی زیبا و جذاب به فعالیت‌های فرهنگی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی بپردازد.

جلسات کتابخوانی برای بزرگسالان، قصه‌خوانی کودکان و نوجوانان، جلسات کتابخوانی گروه‌های مختلف، رونمایی از کتاب‌های متعدد به صورت رایگان از جمله ویژگی‌های بارز این کتابفروشی است که توانسته جوانان و نوجوانان را به خود جذب کند.

بخش کودک آن بسیار جذاب است که با رنگ‌آمیزی متفاوت و ترکیب‌های رنگی ویژه کودکان و نوجوانان به بخش جذاب کتابفروشی تبدیل شده و این کتابخانه با توجه به فعالیت‌های فرهنگی در کنار فروش کتاب توانسته با ایجاد جذابیت‌، به رتبه برتر فروش کتاب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط