یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
عصر شعر «شمیم محرم» در گرگان برگزار می‌شود

گلستان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: در آستانه اربعین حسینی و با حضور شاعران برتر استان گلستان عصر شعری با عنوان «شمیم محرم» در شهرستان گرگان برپا می‌شود.

آخوند عبدالحی میرزاعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان و محفل ادبی تورنگ، عصر شعری با عنوان «شمیم محرم» با حضور شاعران برتر استان در عصر دوشنبه ۲۲ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا، اربعین و امام حسین (ع) نماد وحدت هستند، گفت: در شرایط امروزی جهان بیش‌ازپیش نیازمند وحدت هستیم.

میرزاعلی ادامه داد: ما دین، خدا و پیامبر مشترک داریم و باید باهم متحد باشیم، باید اتحاد و انسجامی را که نیاز امروز جامعه اسلامی است را توسعه ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر ملتی با توجه به فرهنگ خود، ارادت خود را به طریقی نسبت به امام حسین (ع) بیان می‌کند که نمونه‌های پرشمار آن را در گوشه و کنار دنیا شاهد هستیم.

میرزاعلی سپس با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)، افزود: طبق روایات پیامبر (ص) آن‌قدر به امام حسین (ع) و امام حسن (ع) ارادت داشتند که امام حسین (ع) را بر دوش خود سوار می‌کردند. یا فرموده‌اند حسین از من است و من نیز از او هستم؛ اما نکته قابل‌تأمل اینجاست که هنگامی‌که پیامبر (ص) می‌فرمایند: «من از حسین هستم، در حال نشان دادن بزرگواری امام حسین (ع) هستند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها