دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کتاب «فانتزی در افسانه‌های عامیانه‌ی ایرانی» منتشر شد

کتاب «فانتزی در افسانه‌های عامیانه‌ی ایرانی؛ ظرفیت‌های فراموش‌شده در ادبیات کودک و نوجوان» به قلم ناصر شیری‌زاده از سوی انتشارات نیش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ادبیات کودک و نوجوان امروز، بیش از آنکه از مؤلفه‌های بومی استفاده کند، تحت‌تأثیر رمان‌ها و سینمای غرب است. از سویی دیگر، با وجود تلاش‌های بسیار، هنوز هم دانشگاهیان نگاه جدی به این گرایش مهم و اثرگذار ندارند. گواه این مطلب، عرصه نظریه‌پردازی ادبیات کودک و نوجوان است که بیشتر به گردآوری شباهت دارد تا تولید؛ بنابراین بسیاری از ظرفیت‌های بومی و فرهنگی در این زمینه به وادی فراموشی سپرده شده و تقریباً در داستان‌های کودک و رمان‌های نوجوان اثری از آن‌ها نیست.

کتاب حاضر با هدف استخراج، طبقه‌بندی و معرفی مؤلفه‌های فانتزی در افسانه‌های عامیانه ایرانی تحریر شده و تقریباً ۹۰۰ افسانه را از این منظر بررسی و واکاوی کرده است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «فانتزی در افسانه‌های عامیانه‌ی ایرانی؛ ظرفیت‌های فراموش‌شده در ادبیات کودک و نوجوان» به قلم ناصر شیری‌زاده در ۵۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۴۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات نیش برای علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها