دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
شاهنامه‌خوانی بر هر فرد ایرانی واجب است

هرمزگان - استاد زبان و ادبیات فارسی هرمزگان گفت: شاهنامه‌خوانی بر هر فرد ایرانی واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نصرت الله مجیدی در نشست شاهنامه خوانی کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس بیان داشت: شاهنامه فردوسی یکی از آثار فاخر ایران و جهان است که خواندن آن بر هر فرد ایرانی واجب است.

این استاد زبان و ادبیات فارسی هرمزگان افزود: این کتاب حاصل تلاش‌های ۳۰ ساله شاعر بزرگ ایران، فردوسی است که باید با برگزاری محافل ادبی مختلف و برگزاری نقد و تفسیر این اثر ارزشمند، دین خود را ادا کنیم.

وی در ادامه از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ایجاد محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد و از همه کسانی که در این محافل ادبی شرکت می‌کنند خواست تا برای برگزاری هر چه پربارتر این نشست‌ها و خوانش و تفسیر آثار تمامی شاعران ایران همت کنند.

در ادامه مسئول کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس اذعان کرد: در راستای آشنایی با آثار فاخر ایرانی و شاعران بزرگ کشور، جلسات شاهنامه خوانی، هر هفته با حضور اعضای محفل ادبی کتابخانه سیداحمد خمینی (رحمةالله) برگزار می‌شود که مورد استقبال پرشور اهالی ادب واقع شده است.

شهلا نیکویی اضافه کرد: هر جلسه بخشی از شاهنامه فردوسی خوانده می‌شود و در ادامه اهالی ادب به نقد و تفسیر آن می‌پردازند.

به گزارش ایبنا، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان جلسات مختلف فرهنگی و ادبی شامل شاهنامه‌خوانی، محفل ادبی کتابخانه اندیشه، محفل ادبی آفتاب بندرعباس، محفل ادبی فرهیختگان ایسین و … را در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمد حسین حسینی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    بادرود و باتشکروسپاس ازاین که باتلاش وکوشش خودشاهنامه خوانی راسفارش وگسترش می فرماییداما نگرانم که ۱-گروهی که می خواهند به مفاد شاهنامه آسیب برسانند درغالب نقد وبررسی شاهنامه ایرادت بی اساس و اهداف پلید خودشان را دربین مردم گسترش دهند۲ -شاهنامه دانی بهتر از شاهنامه خوانی است که مراتب درکتاب فرهنگ نیاکان۳ شاهنامه افسانه نیست چاپ ناریامهر تهران نوشته شده است
  • قاسم IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    چو خوانی تو شهنامه از مرد توس/ رها ساختی تیر از آبنوس/ برد نام ایران ، سپهر برین/ گوهر واژه ها پایه ی راستین/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها