دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
جشنواره ادبی آفتابگردان گامی در توجه به نویسندگان سالمند است

رضا عبداللهی، شاعر و منتقد ادبی گفت: جشنواره ادبی و فرهنگی آفتابگردان که در حوزه حمایت از آثار سالمندان برگزار می‌شود، توانسته گامی در توجه هرچه بیشتر به ادبیات دوران سالمندی باشد.

رضا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اینکه اخیراً فراخوان برگزاری چهارمین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان منتشر شده، عنوان کرد: شاهدیم که سالمندان شاعر و نویسنده درکانون‌های ادبی کشور که اکنون در حال فعالیت هستند مثل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ادبی آفتابگردان می‌تواند گامی در توجه دادن هرچه بیشتر مسئولان به ارتقای سطح ادبی سالمندان باشد، افزود: در راستای برگزاری این جشنواره می‌توان اقدامات دیگری را نیز برای حمایت از شعر و داستان سالمندان انجام داد. از جمله نیکوست هر شش ماه یکبار یک عصرانه دورهمی سالمندان تشکیل شود یا تورهای ادبی سالمندی راه‌اندازی شوند.

بر اساس اعلام بنیاد ملی فرهنگ سالمندی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره فرهنگی ادبی آفتابگردان از ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ آماده دریافت آثار علاقه‌مندان در بخش‌های داستان، شعر و خط و خوشنویسی، پادکست و نماهنگ است.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریور است و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت نیاز به اطلاعات جامع به درگاه الکترونیکی بنیاد ملی فرهنگ سالمندی به آدرس www.salmandiran.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها