سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
«ویلیِ برف‌جمع‌کُن» اثری از ادبیات اتریش منتشر شد

کتاب «ویلیِ برف‌جمع‌کُن» به نویسندگی روبِرت اِشنایدر با ترجمه راضیه شافعی لشکریان از سوی نشر نم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «ویلیِ برف‌جمع‌کُن» روایتی واقعی از داستان زندگی پسرکی به نام ویلسون بِنتلی است که با خانواده کشاورزش در کشور آمریکا زندگی می‌کند. ویلی یک ویژگی خوب دارد؛ او در مقایسه با دیگران، با دقت بیشتری به اطرافش نگاه می‌کند و می‌تواند در چیزهای کوچک، شگفتی‌های بزرگی را که دیگران قادر به دیدنش نیستند، ببیند. ویلی می‌تواند از چیزهایی به وجد بیاید که برای بسیاری از آدم‌بزرگ‌ها پوشیده است و این به معنای آن است که ویلی از شادمانی در هر لحظه استقبال می‌کند و لذت می‌برد.

نشر نم، کتاب «ویلیِ برف‌جمع‌کُن» را که بر اساس یک ماجرای واقعی از زبان اتریشی به فارسی برگردانده شده است، بر مبنای قوانین بین‌المللی حق انحصاریِ نشر «Copyright» روانه بازار نشر کرده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«تابستان‌ها معتدل و محصولات پربار شده بود. آقای بِنتلی به پسرش، چارلی، افتخار می‌کرد. او یک مزرعه‌دار عالی شده بود! اما ویلی هنوز کمی وقت لازم داشت!

او با پدرش اختلافِ نظر داشت! به همین خاطر، روزبه‌روز گوشه‌گیرتر و ساکت‌تر می‌شد! چون پدرش متوجه نبود که «دنبال‌کردنِ ریزترین چیزها»، خودش یک جور کار است!

فقط مادرش پشتیبانش بود؛ می‌گفت: «ویلی فرق دارد!». روز تولدش هم یک میکروسکوپ به او هدیه داد که از داروساز دهکده گرفته بود؛ چون داروساز دیگر به آن نیاز نداشت. پدرش هم یک دوربین قدیمی به او هدیه داد! البته او از درست‌بودن این کار مطمئن نبود! آن‌روزها، ویلی خوش‌بخت‌ترین آدم دنیا بود! چون بالاخره روزی می‌توانست به همه نشان دهد «چه گنج‌هایی در چیزهایی که با چشم دیده نمی‌شود، وجود دارد!».

اطلاعات بیشتر:

کتاب «ویلیِ برف‌جمع‌کُن» به قلم روبِرت اِشنایدر، تصویرگری لیندا وُلفسگروبِر با ترجمه راضیه شافعی لشکریان در ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۲۹۰ هزار تومان از سوی نشر نم برای گروه سنی بالای پنج سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها