سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
جایزه کتاب سال ایلام فرصتی برای کشف استعدادهای ادبی و پژوهشی است

ایلام-عضو شورای سیاستگذاری جایزه کتاب سال استان ایلام گفت: جایزه کتاب سال ایلام فرصتی برای کشف استعدادهای درخشان ادبی و فرهنگی است.

ملوک هاشمی، فعال فرهنگی و عضو شورای سیاستگذاری جایزه کتاب سال استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: جایزه کتاب سال استان ایلام، نقش مهمی در کشف استعدادهای درخشان ادبی و پژوهشی مولفان و ناشران استان دارد.

هاشمی با اشاره به برگزاری مستمر جایزه کتاب سال استان گفت: برگزاری این جایزه در بازه زمانی مستمر و برنامه‌ریزی شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نشان از دغدغه‌مندی مسئولین اجرایی این اداره‌کل دارد و این رفتار مستمر فرهنگی، قابل تقدیر است.

وی ادامه‌داد: خوشبختانه جایزه کتاب سال استان به همت مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به یک جریان فرهنگی، ادبی، علمی و پژوهشی تبدیل شده و جایگاه بلندی پیدا کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام گفت: این موسسه به عنوان مجری دوره های دوم تا هفتم جایزه کتاب سال، فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام منتشر و اطلاع رسانی کرده و تلاش دارد هم چون دوره های گذشته با کیفیت عالی برگزار شود.

مؤلف کتاب «تاثیر قصه‌گویی بر هوش هیجانی» ادامه داد: برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام، نقش تأثیرگذاری در تغییر ذائقه‌های خوانداری مخاطبان دارد و موجب کیفیت بخشی و تنوع انتخاب برای مخاطبان و خوانندگان می شود.

مؤلف و قصه‌پژوه ایلامی در ادامه با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های موثر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: به لطف خدا و حمایت و پشتیبانی مدیران و معاونان قبلی و فعلی این اداره کل، جایزه کتاب سال استان از نظر کمی و کیفی و اعتباری در میان هنر صنعت نشر و جوامع هدف جایگاه خوبی پیدا کرده و به جامعه ادبی و فرهنگی استان هویتی تازه بخشیده است.

وی در پایان از تلاش‌های موثر عوامل اجرایی، رییس جایزه، دبیرخانه، شورای سیاستگذاری، اصحاب قلم و رسانه، ناشران، شاعران و نویسندگان در برگزاری این رویداد فرهنگی تقدیر کرد.

به گزارش ایبنا، دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام (در سال ۱۳۹۶) توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم برعهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی بوده و با عنایت به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به صورت دوسالانه و در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها