پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
آیین رونمایی از کتاب «آقا سالار» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای غریب، آیین رونمایی از کتاب «آقا سالار» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، آیین رونمایی از کتاب «آقا سالار» روایت داستانی زندگی و خاطرات عبدالحمید سالاری اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان در آستانه ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، در اجلاسیه کنگره شهدای غریبِ در اسارت هرمزگان، در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد.

شهید «عبدالحمید سالاری»، نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان در دومین روز از شهریور ماه سال ۱۳۵۵ در روستای سردرسیرمند از توابع شهرستان حاجی‌آباد در شمال استان هرمزگان پا به عرصه گیتی نهاد.

این شهید والامقام در ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ از طریق بسیج استان سیستان و بلوچستان و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش عازم شهر دمشق در کشور سوریه شد و پس از زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم شهر حلب می‌شود تا اینکه در روز سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ مصادف با دوازدهم ماه صفر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. آرامگاهش نیز در روستای زادگاهش است.

به گزارش ایبنا، «آقا سالار» به قلم «سارا کرمی» نویسنده دفاع مقدس استان هرمزگان در ۱۸۶ صفحه نوشته شده است. این مجموعه به صورت مصور رنگی به همت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان هرمزگان به قیمت ۱۵۰ هزار تومان توسط نشر امینان برای نخستین بار تابستان ۱۴۰۳ چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها