جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کسب مقام سوم «جشنواره ابوذر» توسط خبرنگار ایبنا در استان یزد

یزد - خبرنگار خبرگزاری ایبنا در استان یزد توانست در سومین جشنواره ابوذر رتبه سوم بخش گزارش تحقیقی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ابوذر امروز پنجشنبه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

سید ضیا میررحیمی، خبرنگار خبرگزاری ایبنا در استان یزد توانست در بخش گزارش تحقیقی رتبه سوم جشنواره را به خود اختصاص شود و تجلیل شود.

علی پور میرزایی در این مراسم گفت: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر امروز به مرحله پایانی رسید که در این جشنواره ۳۳۰ اثر از یکصد نفر از اصحاب رسانه استان ارسال شد.

وی افزود: جشنواره ابوذر یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشوری است که در استان یزد سه مرحله آن برگزار شده است که محورهای این جشنواره مرتبط به مسائل اصلی استان و بیانیه گام دوم است.

رئیس بسیج رسانه استان یزد ادامه داد: مسأله آب و جمعیت به عنوان دو مقاله محوری جشنواره ابوذر استان یزد بود.

وی گفت: در بسیج رسانه یکی از جشنواره‌های شاخص ما ابوذر است و در کنار آن نیز در راستای جهادامید افرینی جام رسانه‌ای‌امید را دنبال کرده‌ایم.

پور میرزایی ادامه داد: همزمان با چهارمین دوره، رویداد رسانه‌ای بانوان طنین در راستای هویت بخشی به بانوان و الگوهای موفق انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اردوی راهیان پیشرفت نیز از جمله برنامه‌های دیگر ما است که دنبال می‌شود.

رئیس بسیج رسانه استان یزد ادامه داد: تندیس‌های امسال به نام حضرت زینب است که با تبیین خود روایتگر قیام عاشورا بود که‌امیدواریم اصحاب رسانه نیز دنباله این راه باشند.

رسانه وظیفه ترویج گفتمان‌ها را دارد

محمد صالح جوکار نیز در این مراسم گفت: رسانه در طول تاریخ نقش‌های مختلفی داشته است و در عاشورا شاهد این نقش از حضرت زینب (س) بودیم به نحوی که اگرایشان نبودند کربلا در کربلا می‌ماند.

وی افزود: امروز در اثر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهدیم که انسان‌ها بدون جا به جایی به بالاترین اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی به میدان آمدند تا همطرازی مخاطب و تولیدکنندگان محتوا ایجاد کنند.

وی گفت: امروز رسانه نقش بسیار بالایی در زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما دارد.

جوکار بیان کرد: امروز تولید گفتمان در بین حوزه‌های مرجع وجود دارد اما رسانه وظیفه ترویج این گفتمان‌ها را دارد که این‌ها می‌تواند جامعه را به حتماً در آورد.

وی گفت: ما باید روایت‌های واقعی جهان اسلام را بیان کنیم تا بتوانیم افکار عمومی دنیا را بسیج کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به دلیل عدم ارائه روایت‌های واقعی شاهدیم که در جنایت غزه جهان بسیج نمی‌شوند ولی باید کمک کنیم تا این واقعیت‌ها به گوش جهان برسد.

اگر این جهاد تبیین و عمارگونه اصحاب رسانه نبود در زمان کرونا و سیل به مشکل بر می‌خوردیم

حسین زارع کمالی نیز در ادامه این نشست گفت: جنگ روانی، شناختی و ترکیبی که امروز با آن روبرو هستیم و تعلقات دنیایی موانعی است که راه عبور آن تقرب به درگاه الهی است.

وی با اشاره به ایثارگری اصحاب رسانه گفت: اگر این جهاد تبیین و عمارگونه اصحاب رسانه نبود در زمان کرونا و سیل و زمان‌های مختلف به مشکل بر می‌خوردیم.

جوکار بیان کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ نرم همچون جنگ سخت موفق شویم باید توجه کنیم که توکل، توسل و تبعیت از رهنمودهای امامین انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در کنار آن با شناخت حق و باطل و همچنین شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی توجه کنیم.

وی گفت: سرمایه انسانی امری اساسی است که هرکجا به این نیروی جوانان توجه کرده و حمایت کردیم نتیجه گرفتیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد: ما با همان‌ایمان و اعتقاد راسخ به اهداف انقلاب و اسلام این انقلاب را به پیروزی رساندیم و در مقابل دشمن‌ایستادیم و امروز باید به آن برسیم که این توانایی‌ها را باور داشته باشیم.

در پایان این مراسم نیز از نفرات برگزیده سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط