دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
هشتادمین زادروز زنده‌نام استاد سیدکریم قنبری برگزار شد

احسان هاشمی، دبیر نشست شعر امروز، از برگزاری ضیافت هشتادمین زادروز زنده‌نام و یاد استاد سیدکریم قنبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ضیافت هشتادمین زادروز زنده نام و یاد استاد سید کریم قنبری در چهارمین نشست «شعر امروز: بر مدار آیا» برگزار شد.

احسان هاشمی، دبیر نشست که با همراهی کافه‌گالری آیا به مدیریت ایمانا شوندی برنامه‌ها را مدیریت و اجرا می‌کند، توضیح داد: اولین جلسه نشست‌های شعر امروز، آذر ماه ۱۴۰۲ و در زادروز رضا براهنی با سخنرانی شاگردان، حضور علاقه‌مندان و پیام خانواده وی برگزار شد. نشست دوم در زادروز شاعر فقید جناب علی‌رضا راهب بود و در سومین نشست و زادروز شاعر فروغ فرخ‌زاد اولین برنامه تخصصی شاعران زن معاصر فارسی را داشتیم که با اقبال مخاطبان و شاعران خانم مواجه شد.


در جلسه اخیر شاگردان استاد که نسلی از بهترین جوانانی بودند که در دهه هفتاد کار خود را آغاز کردند و امروز هر کدام از افراد جدی شعر ما هستند، همچنین فرزند استاد حضور داشتند. استاد سید کریم قنبری شاعر متولد ۱۳۲۳ کرمانشاه و درگذشته ۱۳۹۷ تهران، دبیر جلسات شعر بی‌شماری بود که از مهم‌ترین آنها انجمن غزل: تاسیس ۱۳۶۰: دیرپاترین جلسه متمادی ماهانه شعر ایران که همواره محل رفت‌آمد و تلاقی بزرگان شعر معاصر بوده است و دیگر فرهنگ‌سرای اشراق در شرق تهران که یک دهه مهم‌ترین جلسه شعر مدرن تهران بود. او مبدع نقد شعر به شیوه امروزین در فضاهای عمومی بود و در هم‌نشینی با اساتید آوانگارد محل خدمتش: دانشگاه هنر تهران و مطالعات و نگاه انتقادی فردی شیوه آموزشی مبتنی بر نگاه مدرن در ادبیات داشت، هنر کلاسیک و سنتی را خواست و پسند کانون‌های قدرت می‌دانست و همواره جوانان را به شعر مدرن دعوت می‌کرد، خود به گونه‌ای از شعر آزاد که آن را ناییف می‌نامید می‌نوشت و شگفتا که درخشان‌ترین آثارش - به جز تربیت یک نسل پر استعداد- همان غزل‌های اوست؛ که شاید اگر مجال بی‌رحمانه اندک نبود شاهد آثار درخشان بیشتری از او در شعر مدرن هم بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها