جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
۵۰۰ جلد کتاب بین موکب‌های فرهنگی اربعین حسینی در استان مرکزی توزیع شد

مرکزی – مدیر اجرایی انتشارات راهیان آفتاب، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از اهدای بیش از ۵۰۰ جلد کتاب در ایام اربعین حسینی با هدف نشر فرهنگ ایثار و مقاومت خبر داد.

بابک روزبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ جلد کتاب از آثار به چاپ رسیده این انتشارات، بین موکب‌های فرهنگی در ایام اربعین حسینی تقسیم شده است، گفت: کتاب‌های اهدایی دارای موضوع های مختلف شامل فرهنگ ایثار و مقاومت، شامل خاطره، زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا، اطلاعات عمومی دوران دفاع مقدس و سیره و سبک زندگی شهدا است.

وی هدف از این «نذر کتاب» و حرکت فرهنگی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی زائران با فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت و همچنین شناخت اسطوره‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

روزبه با اشاره به اینکه در انتشارات راهیان آفتاب سالانه حدود ۶۰ عنوان کتاب در دست چاپ قرار می‌گیرد، بیان کرد: به موازات چاپ این آثار، آثاری که قابلیت کتاب صوتی را داشته باشد تولید می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیر انتشارات راهیان آفتاب استان مرکزی در خصوص ویژگی برخی از کتاب‌های اهدایی به موکب‌ها و زائران اربعین گفت: سعی شده در انتخاب کتاب ها، آثاری در بسته فرهنگی قرار گیرد که دارای حجم کم باشند تا ضمن پر کردن اوقات فراغت زائران و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس فرصت زیارت به قدر کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سعی شده با انتخاب کتاب‌های جیبی که در اختیار زائران قرار می گیرد آنان بتوانند در فرصت کوتاه از وصیت‌های گران‌بهای شهدا و سیره زندگی آنان بهره گیرند و آن را در زندگی خود به کار بندند.

روزبه افزود: به یاری خدا در تلاش هستیم این‌گونه کتاب‌های جیبی در خصوص زندگی تمامی شهدای استان تدوین و به چاپ برسد تا در فرصت‌هایی چون اربعین در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیر اجرایی انتشارات راهیان آفتاب استان مرکزی عنوان کرد: امسال ۴۰ عنوان کتاب آماده چاپ است که نیازمند حمایت دستگاه‌های فرهنگی چون شهرداری است تا بتوان آن را در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با اسطوره‌های ملی توسعه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها